Kolomojského skupina totiž kontroluje osem televíznych staníc vrátane tej najpopulárnejšej nesúcej rovnaký názov ako celé impérium 1+1.
„V každej správe, ktorú táto skupina prinesie, je veľa pozitívnych informácií o Zelenskom a negatívnych o Porošenkovi. O Tymošenkovej informovali neutrálne, skôr pozitívne než negatívne,“ tvrdí pre HN Vita Dumanská, koordinátorka kyjevskej neziskovej organizácie Česno monotorujúcej priebeh predvolebnej kampane.
Pozoruhodne vyznievajú náklady na kampaň, ktoré zverejnili jednotliví kandidáti. Kým Čaputová a Maroš Šefčovič nemohli vynaložiť na kampaň viac ako 500-tisíc eur, Ukrajinci za ňu zaplatili oveľa viac.
Porošenko na tú svoju mal minúť necelých sedem miliónov eur a Tymošenková takmer šesť miliónov. Na druhej strane, Zelenskyj vynaložil len niečo vyše dvoch miliónov eur.
To je však podľa Dumanskej do učite miery sklesľujúca informácia. Štyri dni pred prvým kolom volieb, totiž televízia 1+1 začala vysielať štvrtú sériu Zelenského seriálu Sluha národa.
A v nasledujúcich dňoch bežali na tejto stanici ďalšie časti. V sobotu dokonca 1+1 vysielala takmer celý deň programy so Zelenským. Prezentovaný však v nich bol len ako herec, nie ako kandidát na prezidenta. Preto sa to nezapočítavalo ako reklama.
Zelenskyj tak v kampani ťaží predovšetkým zo svojej slávy. „Na Ukrajine je veľkou celebritou. Bulvárne médiá o ňom neustále píšu, veľa ľudí chodí na jeho vystúpenia,“ uvádza pre HN Olena Čuranová z kyjevskej neziskovej organizácie StopFake.