Nachádzame sa v období, keď spolupráca technológií a ľudí exceluje

„V NN tento trend unikátneho spojenia umelých algoritmov a ľudského prvku reflektujeme v stratégii a pretavujeme do konkrétnych výstupov“ hovorí Roman Frno, manažér oddelenia rozvoja obchodu v spoločnosti NN Slovensko. Jeho úlohou je podporovať rozvoj internej distribúcie na všetkých úrovniach. S cieľom poskytovať klientom vysokokvalitný servis a excelentnú zákaznícku skúsenosť prostredníctvom prepojenia technológii a ľudského potenciálu.

Roman Frno
Zdroj: archív Roman Frno

Na úvod, prosím, v krátkosti predstavte internú distribučnú sieť spoločnosti NN...

Ide o viazaných finančných agentov ako tím špecialistov, ktorý buduje vzťah s klientom postavený na dôvere a hodnotách. Z môjho pohľadu, a teda z pohľadu technológií a rozvoja obchodu, sa nebojím použiť prívlastky ako moderná, dynamická, rozvíjajúca sa, a zároveň stabilná distribúcia. Naším poslaním je ponúknuť klientom exkluzívnu zákaznícku skúsenosť prostredníctvom interakcie s našimi finančnými agentmi, ktorým práve oddelenie rozvoja obchodu proaktívne prináša novinky z rôznych oblastí. Je dôležité, aby cítili podporu, pomoc a v neposlednom rade aj konkurenčnú výhodu.

Aká je aktuálna pozícia spoločnosti NN Slovensko v oblasti životného poistenia a dôchodkového sporenia? Ako sa táto pozícia zmenila od ukončenia akvizície spoločnosti Aegon?

Po ukončení akvizície spoločnosti Aegon sa naše postavenie na trhu ešte viac posilnilo a zaradili sme sa medzi lídrov na slovenskom trhu dôchodkového sporenia a životného poistenia. Touto kľúčovou pozíciou sme prijali aj pomyselnú výzvu byť technologickým inovátorom vo svojom segmente s neustálou potrebou reflektovania trendov v oblasti fintech.

Ako funguje digitalizácia procesov vo vašej spoločnosti?

Rovnako ako celý trh, aj finančné poradenstvo sa neustále vyvíja a v oblasti technológií to platí dvojnásobne. Ak chceme pokračovať v poskytovaní vysokokvalitného poradenstva, a naďalej prirodzene budovať partnerský vzťah s klientmi, musíme sa tiež vyvíjať. Trh výrazne vstupuje do obdobia tzv. bionického poradcu (Bionic advisor), alebo inak povedané do etapy automatizovaného poradenstva.

Na rozdiel od iného hybridného modelu, robotického poradcu (Robo-advisor), kde pri poskytovaní finančného poradenstva hrajú dominantnú úlohu práve technológie, pri Bionic advisor riešeniach sa finančný poradca s použitím technológií stáva efektívnejším a sofistikovanejším. Zároveň nie sú z rovnice vyňaté prvky ako empatia a skúsenosti. Znamená to, že spolupráca technológií a ľudí exceluje.

Zdroj: archív NN Group

Aký majú z uvedeného spojenia prínos členovia vašej internej distribučnej siete?

V NN tento trend unikátneho spojenia umelých algoritmov a ľudského živého prvku reflektujeme v našej stratégii a pretavujeme do prvých konkrétnych výstupov. Naši agenti z toho benefitujú v podobe minimalizácie neobchodného času (Non-selling time), časovo neobmedzenej dostupnosti k informáciám a nástrojom bez ohľadu na obsluhované zariadenie alebo miesto. Tým podporujeme flexibilitu ich pracovného času a dávame im na výber, kedy a ako (osobne alebo elektronicky) budú v kontakte s klientom. V oblasti inovácií sa nevyhýbame ani ekologickým riešeniam. Sme šetrní k životnému prostrediu, a tým nemyslím len digitalizáciu a bezpapierové riešenia. Pracujeme na zavedení komplexných ekologických a moderných riešeniach, ktoré budú mať miesto v každodennom živote našej internej siete a budú prispievať k znižovaniu environmentálnej záťaže.

Pozrime sa na vašu distribučnú sieť z pohľadu technológií. V čom je unikátna? Aké trendy v nej využívate, prípadne čo by ste chceli ešte vylepšiť?

Finančné poradenstvo stojí na predaji podľa potrieb. Vyznať sa v nich a pretaviť ich do finančného produktu nie je vždy jednoduché, preto máme exkluzívne v NN internej distribúcii na tento účel vytvorený nástroj získavania, zaznamenávania a validácie potrieb klienta vo vzťahu k novým alebo k existujúcim finančným službám. Flexibilita našich agentov k preferenciám klientov prispieva k plnej interakcii aj na diaľku, online formou. Nad tým všetkým stoja viaceré varianty podpisu nových zmlúv a servisných dokumentov. Máme dva spôsoby podpisu na diaľku, vrátane akceptácie poistnej zmluvy zaplatením prvého poistného. Práve tento spôsob sa v uplynulom interakčne nepriaznivom období ukázal ako naša konkurenčná výhoda. V oblasti dôchodkov by som vyzdvihol unikátnu 3-pilierovú dôchodkovú kalkulačku ako nástroj na osobné financie klientov pod jednou strechou. Stráži ich úspory, investície a nastavenie finančnej budúcnosti podľa preferencií. Nedávno sme ju spustili v spolupráci s projektom Oranžová obálka a stále viac klientov preferuje možnosť spravovať svoje financie vo svojej réžii a v online prostredí. Aj preto je u nás už samozrejmosťou užívateľsky prívetivý klientsky portál. Naši finanční agenti majú už teraz k dispozícii všetky potrebné informácie o klientoch, ktorých majú v správe. Novými rozvojovými aktivitami smerujeme k 360-stupňovému pohľadu na zákazníka, čím získavajú ešte komplexnejší pohľad na klientov. Z oblasti ľudských zdrojov spomeniem, že v minulom roku sme presunuli do online prostredia aj celý náborový proces novo nastupujúcich agentov. Aktuálne sme pred spustením komplexnej digitálnej adaptácie už prijatých finančných agentov na všetkých úrovniach siete. Časť náboru tvoria aj odporúčania existujúcich členov našej internej distribučnej siete. Tento typ angažovania kandidátov sa ukazuje už dlhodobo mnohonásobne vyšší z pohľadu retencie, a teda aj prostriedky na  adaptáciu sú vynaložené efektívnejšie. Na tento účel máme rovnako vytvorený online nástroj v atraktívnej a motivujúcej forme.

Na záver môžeme hovoriť o nových obchodných príležitostiach pre NN agentov. Ako podporujete členov internej distribúcie k výkonnej produkcií?

Našej internej distribúcii poskytujeme viacero exkluzívnych obchodných príležitostí. Príkladom sú zaujímavé typy a kontakty na potenciálnych klientov, tzv. leady, vyhľadávané a získavané v našej réžii. Distribuujeme ich agentom prostredníctvom rôznych kampaní priamo do interných systémov a pochádzajú z rôznych zdrojov. Tento model podpory produkcie aplikujeme už niekoľko rokov. Jeho obsahom a formou si dlhodobo udržujeme v poisťovacom sektore unikátnosť. Leady predstavujú výborný štart produkcie na vybudovanie zákazníckeho kmeňa, a to nielen pre nových NN agentov. Leady pomáhajú aj skúseným agentom nestagnovať v novej produkcii. Aj prostredníctvom tohto modelu sa nám darí dlhodobo napĺňať náš strategický cieľ - trvalo udržateľný rast klientskeho portfólia životného poistenia a dôchodkového sporenia.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.