Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
24.01.2018, 00:00

Ako pretekár si musel opravovať motorku sám. Dnes má biznis za milióny

Ako pretekár si musel opravovať motorku sám. Dnes má biznis za milióny
Zdroj: Foto: Oliver Ondráš

Chystali sa s nimi presadiť pri obnove vozového parku domácich dopravcov ešte v 90. rokoch, napokon skrachovali a skončili v zabudnutí. Reč je o slovenských výrobcoch autobusov, ktorých v tendroch Slovenskej autobusovej dopravy prevalcovali silnejší hráči zo zahraničia. Tlak svetovej konkurencie totiž postupne neustáli viaceré slovenské značky autobusov – zvolenský Granus, novomestský SlovBus ani lučenecký Novoplan. Na Slovensku tak úspešne vyrába už iba jediný tuzemský producent autobusov – prešovská spoločnosť Troliga Bus. „Vždy som inklinoval k výrobe autobusov. Tá na Slovensku prestala úplne existovať, boli tu iba subdodávky. Autobusy sme pôvodne vyrábali pod licenciou z Lučenca, technicky sme ich zdokonalili a od roku 2009 vyrábame a vyvíjame pod vlastnou značkou,“ hovorí pre HN zakladateľ a majiteľ spoločnosti Troliga Bus Marián Troliga. K vlastnej automobilovej fabrike priviedla Mariá

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.