Neuplynie deň bez sťažnosti európskych výrobcov na nadmernú reguláciu, čínsku konkurenciu alebo neschopnosť EÚ vyrovnať sa americkému zákonu o znižovaní inflácie. Do toho sa mieša nespokojnosť európskych podnikov s tým, že regulačné orgány im podrážajú nohy, namiesto toho, aby ich podporovali.
Vezmime si automobilový priemysel. Európski výrobcovia sa obávajú, že na domácom trhu nemôžu konkurovať dotovaným elektromobilom čínskej výroby. Čoskoro sa budú môcť sťažovať na niečo iné: oceľ a hliník budú v EÚ výrazne drahšie ako inde, keďže blok postupne zavádza „mechanizmus kompenzácie uhlíka na hraniciach“ (CBAM), daň z obsahu uhlíka v určitých dovážaných materiáloch.
Mechanizmus je sám osebe podnetom pre inovatívnu výrobu. V súčasnej podobe zabezpečí trh EÚ nízkouhlíkovou oceľou a hliníkom, cementom, hnojivami, vodíkom a elek...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-02-17 07:37:07 - Feat.: 0 - Title: Energetická kríza radikálne zefektívnila prijímanie zelených opatrení
02 - Modified: 2023-12-10 12:24:18 - Feat.: 1 - Title: Plán EÚ na zdanenie emisií v prípade dovozu pobúril niektoré krajiny
01 - Modified: 2024-12-20 12:15:45 - Feat.: - Title: Vyjadrenia po rokovaní vlády o situácii v zdravotníctve
02 - Modified: 2024-12-19 23:00:00 - Feat.: - Title: Zánik Babylonu vďaka AI pomôže EÚ
03 - Modified: 2024-12-19 23:01:27 - Feat.: - Title: Únia zostáva jednotná v podpore Ukrajiny, ako dlho bude treba, zhodli sa Costa a von der Leyenová
04 - Modified: 2024-12-19 22:44:19 - Feat.: - Title: Poľsko podporuje Albánsko v procese integrácie do Únie, spravilo spomedzi čakateľov najväčší pokrok
05 - Modified: 2024-12-19 21:06:23 - Feat.: - Title: Srbsko by malo byť prijaté do Únie čo najskôr. Je dôležitým partnerom pri riešení migrácie, tvrdí Fico