StoryEditor

Reťazce sa vrhli na turistiku

02.09.2025, 00:00

Do segmentu aktívneho oblečenia vstupujú obchodné reťazce s vlastnými značkami, ktoré úspešne konkurujú zavedeným výrobcom.

Autorka je redaktorkou MF Dnes.

Turistické oblečenie už nie je určené len na horské výpravy. Pre mnohých Čechov sa stalo bežnou súčasťou každodenného oblečenia, a to aj v meste. Na jeho popularite sa podieľajú nielen módne trendy, ale aj cenová dostupnosť.

Vlastné značky

V súčasnosti do segmentu aktívneho oblečenia vstupujú obchodné reťazce s vlastnými značkami, ktoré úspešne konkurujú zavedeným výrobcom. „V posledných rokoch pozorujeme výrazné posilnenie pozície privátnych značiek v českom maloobchode,“ hovorí Tomáš Drtina z výskumnej agentúry Incomid. Tento trend je evidentný nielen v oblasti potravín, ale aj v športovom sortimente. Podľa neho českí spotrebitelia prekonali počiatočnú nedôveru k značkám, ktoré nepoznajú, a zistili, že kvalita často zodpovedá cene, alebo ju dokonca prevyšuje. „Viac ako polovica Čechov tvrdí, že pri výbere športových potrieb porovnáva ceny a kupuje len tie najvýhodnejšie položky,“ dodáva Drtina.

Privátne značky si už vydobyli pevné miesto medzi stálicami, ako sú Adidas a Nike. Quechua z Decathlonu alebo Crivit z Lidla patria medzi desať najpredávanejších v Českej republike. Lidl spolupracuje so značkou Crivit, ktorá sa špecializuje na aktívny životný štýl pre širokú verejnosť. „Cieľom privátnej značky Crivit je ponúknuť kvalitu, ktorú si môže dovoliť každý, bez toho, aby sa zvyšovali ceny,“ tvrdí hovorkyňa reťazca Eliška Froschová Stehlíková.

image

Drahota pomáha značkám reťazcov. Presadzujú sa čím ďalej, tým viac vďaka inflácii

Spoločnosť používa inovatívne materiály, ako sú recyklované plastové fľaše zozbierané na plážach alebo kávová usadenina. Výrobky sú testované aj externými inštitúciami, ako je napríklad nemecký TÜV (Zväz technickej kontroly).

Navrhujú a predávajú sami

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 69% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-12 05:30:00 - Feat.: 0 - Title: Dovolenka s menším rozpočtom? Tieto "nízkonákladovky" sú rajom (nielen) batôžkárov 02 - Modified: 2025-04-03 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Bratislava nafukuje zónu predaja potravín, áut i nábytku. Lidl tam pokorí celoslovenský míľnik 03 - Modified: 2025-08-15 08:32:29 - Feat.: 1 - Title: Začína nová éra nákupnej turistiky? Karty zamiešala nová daň 04 - Modified: 2025-06-05 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Dovolenka za socíku? Na Kubu za päť platov vyvolení, ostatní s konzervou pod stan za pár drobných
01 - Modified: 2025-12-02 18:00:00 - Feat.: - Title: Džínsy, ktoré ovládnu túto sezónu. Pozor, pristanú každej postave! 02 - Modified: 2025-11-28 18:00:00 - Feat.: - Title: Minimalizmus a šatník: Vieme, ako ho konečne zorganizovať 03 - Modified: 2025-11-14 23:36:36 - Feat.: - Title: 17. november: Zatvorí predajca obuvi i ovocia, žiakov a úradníkov čaká predĺžený víkend. Ekonomika pribrzdí 04 - Modified: 2025-11-11 08:18:46 - Feat.: - Title: Je len veľmi málo reklám, ktoré divák neprepne. Tie od COOP Jednoty patria medzi ne 05 - Modified: 2025-11-04 18:00:00 - Feat.: - Title: Máte plnú skriňu a stále nič na seba? Skúste triky, ktoré zmenia váš štýl aj rozpočet
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
05. december 2025 08:22