Dlhé pracovné stretnutia sú otravné a navyše neúčinné. Najhoršie je, keď sa „vďaka“ tomu schôdzky musia opakovať, keďže sa zistí, že pošas siahodlhých diskusií sa vlastne k ničomu nedospelo. Podľa štúdie spoločnosti Atlassian zamestnanci trávia 31 hodín mesačne na neproduktívnych meetingoch. Vyhnúť sa im nedá, ale dajú sa zefektívniť. „Pracovný meeting by nemal byť dlhší ako hodinu,“ hovorí Dorie Clark, strategická konzultantka a profesorka z Duke University. Tu sú spôsoby, ako znížiť množstvo zbytočných schôdzok a tie, ktoré sú nevyhnutné, posunúť na produktívnejšiu úroveň.
Organizujte schôdzky vtedy, keď je na to naozaj dôvod
Mítingy sú pre fungovanie spoločnosti zásadné, ale iba vtedy, ak prinesú ovocie. Ak ide len o niečo, čo vyrieši hromadný email, je to lepšie spraviť takto a zamestnancov neoberať o čas. Mnohí by si radšej v pokoji prečítali ten hromadný email namiesto týždenných stretnutí, kde sa len referuje a pozerajú sa prezentácie, ale nerieši sa nič.
Robte stretnutia aj mimo kancelárie
Nie je nič lepšie, ako „vypadnúť“ na míting niekam von. Zamestnancom tak odpadne utrpenie sedieť dlho na mieste, nebudú nervózni a unudení. Zmena prostredia prospieva nielen nálade, ale aj kreativite. Málokto by neocenil čerstvý vzduch - ak to počasie dovolí. Okrem toho, že je to príjemné spestrenie, oveľa lepšie sa rozmýšľa a ľahšie sa rodia nové nápady.
Reporty skráťte na minimum a viac hovorte o novinkách a rozhodnutiach
Pracovné stretnutia by mali byť najmä o tom, čo je nové, čo sa bude meniť a aký prínos pre spoločnosť prinesie, nie o tom, čo kto kedy a koľko urobil a kto ako tvrdo pracoval. Referovanie sa nedá úplne odstrániť, je však dobré určiť mu taký časový rozsah, ktorý nezatlačí do úzadia zmysluplnejšie a potrebnejšie veci.
Dbajte na primeraný rozsah
Všetko nad hodinu je už dlhé. Vašim zamestnancom začne pozornosť klesať už asi v polovici, dobré je preto staviť na stručnosť a kratšie body, ktoré nebudú príliš zaťažujúce. Účastníkov to bude motivovať aj k tomu, aby sa do debaty aktívne zapájali.
Zdroj: mashable.com