Pripravené v spolupráci so ZSSK
Poplatok
Od 15. marca sa zaviedol poplatok za servis pri nákupe lístkov v pokladniciach a vo vlakoch ZSSK. Z akého dôvodu? Generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa: „Už viac ako 45 percent našich zákazníkov nakupuje lístky online, čo je dôkazom, že moderné riešenia sú cestou budúcnosti. Zavedením poplatkov za servis chceme tento trend posilniť a rozšíriť využívanie našich digitálnych služieb na čo najväčší okruh cestujúcich. Rešpektujeme nižšiu mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie, a preto servisný poplatok nebudeme uplatňovať u seniorov pri kúpe cestovného lístka so 100-percentnou zľavou, ľudovo povedané zadarmo.“
Výška
V akej bude? Od 15. marca je pri kúpe lístka v pokladnici alebo vo vlaku zavedený poplatok za servis vo výške jedného alebo troch eur. Pri nákupe v pokladnici bude k cestovnému účtovaný poplatok vo výške jedného eura a vo vlaku vo výške troch eur (pri nástupe v každej stanici, aj v stanici bez otvorenej pokladnice). Tento krok reflektuje rozdielne náklady jednotlivých predajných kanálov a pokrýva spracovanie a vydanie lístka, tlač, správu predajných systémov, technickú podporu a personálne náklady. Online nákup zostáva najvýhodnejšou možnosťou – je rýchlejší, ekologickejší a nevyžaduje dodatočné náklady, preto sa naň poplatok nevzťahuje.
Výnimky
Koho sa týkajú? Poplatok za servis sa neuplatňuje pri kúpe cestovného lístka na 100-percentnú zľavu pre cestujúcich od 62 rokov, pre osoby od 70 rokov a držiteľov preukazu ŤZP-S. Rovnako sa netýka miesteniek, lôžok, ležadiel, cestovného na bicykel a batožinu, SC príplatkov, preukazov JUNIOR, KLASIK a MAXI KLASIK, medzinárodných dokladov, kuriérnych zásielok, balíkových ponúk, autovlaku, prolongácie režijných preukazov, doplatku do 1. triedy a dobitia kreditu. ZSSK neprevádzkuje
Zostáva vám 84% na dočítanie.