Robert Fico, kandidát vládneho Smeru-SD
Náklady na kampaň: odmieta priebežne zverejňovať, urobí tak až po oficiálnej kampani.
Kandidatúru ohlásil krátko pred vianočnými sviatkami, vzápätí sa po celom Slovensku objavili jeho bilbordy.
Názor sociológa Martina Slosiarika z agentúry Focus
Potenciál Roberta Fica začína a končí vo voličskom tábore Smeru. Presahy do iných voličských táborov sú minimálne.
Pre celkový úspech Fica v prezidentských voľbách je nevyhnutné, aby mobilizoval predovšetkým voličov Smeru. Pre výsledok druhého kola však môže byť dôležitá aj jeho schopnosť osloviť aspoň okrajové časti voličských táborov iných strán.
Andrej Kiska, občiansky kandidát
Náklady na kampaň: k dnešnému dňu minul 200-tisíc eur, z toho 100-tisíc na bilbordy.
Prezidentskú kandidatúru ohlásil ako prvý ešte vo februári minulého roku.
Názor sociológa Martina Slosiarika z agentúry Focus
Skôr oslovuje mestský typ voliča v strednom veku. Lepšie sa mu darí medzi ľuďmi, ktorí vykonávajú skôr intelektuálne než manuálne profesie.
Očakávam, že osloví voličov súčasných stredopravých strán a ľudí sklamaných zo súčasných politikov, ktorí hľadajú nepolitickú (občiansku) alternatívu.
Pavol Hrušovský, kandidát KDH, SDKÚ-DS a Mosta-Híd
Náklady na kampaň: sumu zatiaľ nezverejnil, keďže kampaň sa ešte len začína.
Do boja ho postavili KDH a Most-Híd v októbri 2013, SDKÚ-DS sa k jeho podpore pridala až v decembri.
Názor sociológa Martina Slosiarika z agentúry Focus
Najväčší potenciál má medzi voličmi svojej materskej strany KDH, kde však súperí o hlasy s Jánom Čarnogurským.
Aj napriek tomu, že je spoločným kandidátom Ľudovej platformy, tak o hlasy voličov zostávajúcich dvoch partnerov (Most-Híd a SDKÚ-DS) bude musieť veľmi zabojovať.
Radoslav Procházka, občiansky kandidát
Náklady na kampaň: doteraz ho kampaň stála 85-tisíc eur, prevažne išlo o bilbordy.
Zámer kandidovať ohlásil verejne v apríli minulého roku.
Názor sociológa Martina Slosiarika z agentúry Focus
Ide o najmladšieho kandidáta a z tohto dôvodu môže získavať sympatie medzi voličmi v mladšom veku (do 35 rokov), čo ho istým spôsobom odlišuje od ostatných kandidátov.
Relatívne dobrú pozíciu môže navzdory tomu, že pochádza z konzervatívneho prostredia, získať medzi voličmi NOVA a SaS, čo je však dané práve ich relatívne mladým voličským elektorátom.
Ján Čarnogurský, občiansky kandidát
Náklady na kampaň: k dnešnému dňu ho kampaň stála 30-tisíc eur, celkovo plánuje minúť okolo 100-tisíc.
Svoju kandidatúru avizoval ešte v júni 2013, oficiálne ju oznámil až na jeseň.
Názor sociológa Martina Slosiarika z agentúry Focus
Oslovuje voličov z konzervatívneho prostredia. Potenciál má skôr medzi staršími voličmi a veriacimi. Môže osloviť aj národne orientovaného voliča.
Milan Kňažko, občiansky kandidát s podporou niektorých poslancov
Náklady na kampaň: zatiaľ minul 10-tisíc eur, celkovo chce vynaložiť niekoľko stotisíc eur.
Špekulácie o svojej kandidatúre definitívne potvrdil koncom novembra 2013.
Názor sociológa Martina Slosiarika z agentúry Focus
Potenciál má predovšetkým medzi voličmi v strednom a staršom strednom veku (35 – 54 rokov), ktorí ho spájajú s novembrom ´89. Z hľadiska straníckej príslušnosti bude čerpať hlasy od voličov stredopravých strán, a to naprieč liberálno-konzervatívnym hodnotovým spektrom.
Čítajte viac o téme:
Súperi premiéra pôjdu po jeho istotách