Železničná spoločnosť Slovensko v júni tohto roku prepravila najviac platiacich cestujúcich od zavedenia bezplatnej prepravy detí, mládeže a dôchodcov v roku 2014.
Informoval o tom Tomáš Kováč, riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK.
Dôchodcovia ešte váhajú
Rekordným hodnotám podľa Kováča pomohli návrat ZSSK na trať Bratislava – Dunajská Streda – Komárno, výrazné obmedzenia pre automobilovú dopravu v Hlohovci či zľavy Interrail v medzinárodnej preprave. Nárast platiacich cestujúcich zaznamenala ZSSK aj na traťovom úseku Štrbské Pleso – Štrba.
Komerčne vedené IC vlaky ZSSK minulý mesiac dosiahli 82,5 percenta z objemu prepravených cestujúcich z júna 2019.
"Cestujúci sa nám do vlakov viditeľne vracajú, hoci napríklad pri starších cestujúcich v bezplatnej preprave ešte vidíme veľkú opatrnosť súvisiacu zrejme s (po)pandemickými obavami," hovorí generálny riaditeľ ZSSK Roman Koreň.
"Hoci nám posledné dva roky uštedrili nesmiernu ranu a inflácia spolu s nedostatkom výrobných či opravárenských kapacít extrémne sťažujú čerpanie eurofondov a modernizáciu vozového parku, úspešne bojujeme. V rámci posledných dvoch rokov sa nám podarilo dodať v pôvodných cenách a harmonograme 25 nových elektrických jednotiek, ktoré sú nasadzované v Žilinskom, Trenčianskom a Prešovskom kraji," konštatuje Koreň.
Príprava na nový grafikon
Taktiež začiatkom roka 2022 sa ZZSSK podľa jeho slov podarilo úspešne ukončiť dodávku piatich kusov nových ozubnicových elektrických jednotiek pre potreby prevádzky na tratiach ozubnicovej železnice a tatranských elektrických železníc v regióne Vysokých Tatier.
"Aktuálne nám beží päť modernizačných projektov týkajúcich sa nášho vozového parku," doplnil šéf ZSSK.
ZSSK sa podľa neho zároveň pripravuje na nový grafikon 2022/2023, ktorý by mal priniesť približne 5-percentný nárast počtu vypravených vlakov a vlakokilometrov v porovnaní s dneškom.
"Na niektorých tratiach príde k podstatným zmenám. Samozrejme, ako každý grafikon, ani tento nebude vyhovovať úplne každému cestujúcemu či samospráve, no na budúci rok opäť plánujeme, ak koronavírus a stav infraštruktúry dovolia, ďalší nárast cestujúcich a tržieb," dodal generálny riaditeľ ZSSK Roman Koreň.