Hospodárske noviny sú mediálnym partnerom Ceny za architektúru CE-ZA-AR. O cenu verejnosti môžete hlasovať tu:
Bistro Soho sa nachádza v nákupnom centre. Ponúka špecifickú atmosféru pomalšieho stolovania, priestor reštaurácie je od pasáže opticky oddelený vloženou čiernou stenou.
Architekti navrhli už tretiu prevádzku populárneho bratislavského bistra SOHO. "V zásade sme pokračovali v nastavenom koncepte, snažili sme sa, aby všetky prevádzky mali spoločného ducha, avšak zároveň aby každá z nich bola v niečom unikátna.
Na začiatku sme prišli s konceptom materiálovej steny, ktorá je v prvej prevádzke z režného tehlového muriva, v ďalšej ako drevený obklad a v tejto aktuálnej je z perforovaného vlnitého hliníkového plechu. Motív vlny sa potom opakuje aj na obklade baru, ktorý je odliaty do betónovej formy," hovorí architekt Andrej Oláh.
Stropná konštrukcia je priznaná, zjednotená čiernou farbou. Mobiliár je jednoduchý z bukovej morenej preglejky. Hliníkový perforovaný plech pôsobí kontrastne voči mäkkej dubovej podlahe.
V tomto prípade sa už investor a tvorcovia nemali o čom hádať. Všetci už vedeli, čo môžu od seba očakávať. Tvorcom išlo o to, aby navrhli nie módny, ale nadčasový interiér, ktorý má silnú jednoliatu atmosféru.
"Netradičné je už jeho umiestnenie v nákupnom centre, čomu sme sa spočiatku bránili, navyše bol nájomný priestor veľmi členitý a komplikovaný. Priestor sme vyčistili a vložili sme doň plechový „foodtruck“, v ktorom je ukrytá kuchyňa a zázemie, ktorý je zároveň hlavnou dominantou.
Stropná konštrukcia je priznaná aj nad kuchyňou, je tak možné vnímať ucelený priestor. Ďalším výrazným prvkom je betónový barový pult, ktorý preberá vlnovkový motív z plechovej steny. Drevená podlaha vytvára príjemnú domácku atmosféru."
Dôležitým prvkom je aj osvetlenie. Je zámerne intímne, tvorí ho exteriérová girlanda. Jednotlivé stoly však majú vlastné svetlo, pretože dobré svetlo je pri jedle veľmi dôležité. Aspioň takto to vidia architekti.
"Keďže sa nachádza na foodcourtovom podlaží s množstvom fast foodových reštaurácií, snažili sme sa od priestoru oddeliť a vytvoriť tak unikátnu atmosféru klasickej reštaurácie, tak ako keď je umiestnená v parteri na ulici.
Vytvorili sme alternatívny shopfront, ktorý koncepčne nezapadá do klasických shopfrontov nákupného centra ale zámerne provokuje s časti odhalenými nosnými konštrukciami a zároveň vytvára priehľady do reštaurácie v dvoch úrovniach."
Ak chcete podporiť Bistro SOHO a hlasovať za toto dielo v súťaži Hospodárskych novín o Cenu verejnosti, môžete tak urobiť TU.
Bázov: Bistro Soho, Bratislava
Kategória: Interiér
autori: Štefan Polakovič, Lukáš Kordík, Andrej Olah
fotografie: Juraj Chlpík