Zjednodušiť, zefektívniť a zmodernizovať. A to tak, aby nový priestor reprezentoval aj pokrok v samotnej identity značky. S týmto zadaním vstupovala štvorica architektov – Branislav Loskot, Jaroslav Takáč, Peter Kukučka a Veronika Mandincová – do projektu obnovy vstupného vestibulu Tatra Banky, z ktorého dýchala atmosféra deväťdesiatych rokov. Teda nič, o čo by inštitúcia stála.
V galérii si pozrite výsledok:
Tvorcovia sa po dôkladnej analýze rozhodli priestor otvoriť a zjednodušiť. Odstránením pôvodných priečok sa však problém neskončil. Priestor sa presvetlil, no pôsobil nejednotne. „Bolo potrebné nájsť jednoduchý sceľujúci princíp,“ opisujú architekti a dodávajú, že ho našli v motíve vlaca, ktorý sa rozhodli vložiť do ťažiska dispozície.
„Definuje ho medená intarzia v podlahe, ktorej protipól tvorí kruhový výrez v podhľade. Dizajn podhľadu sme vytvorili mnohonásobným opakovaním 3D logotypu banky. Dôležitým prvkom konceptu sú priehľady, vrstvenie a práca s materiálmi a štruktúrami. Motív valca sa opakuje vo fragmentoch deliacich zásten, ktorých vrstvenie umožňuje vnímať viacero vizuálnych a funkčných plánov samotného lobby.“
Nielen z dizajnovej perspektívy je pozoruhodný čiastočne perforovaný strop – ten totiž zároveň umožňuje rozvod čerstvého vzduchu z klimatizácie. Jednofarebná béžová omietka a interiérové rastliny vnášajú do priestoru prírodné kvality a zenovú atmosféru, čo bolo vyslovene cieľom tvorov.
Projekt bol nominovaný na cenu CE ZA AR v kategórii interiér a porotcovia jeho silné stránky zhodnotili týmito slovami: „Nové riešenie vstupu do centrály Tatra Banky je odpoveďou na často formálne, štandardizované vstupy do administratívnych priestorov. Vzdušné senzorické priestorové usporiadanie kombinované s invenčne aplikovanou korporátnou identitou vytvára konzistentný a užívateľsky príjemný priestor.“
A dokonca tak trochu éterický. Aj vďaka nápaditým „hadom“ svietidiel tiahnucim sa popod strop.