StoryEditor

Za priberaním nestojí klasické prejedanie sa, tvrdia odborníci. Problém je v týchto zaužívaných omyloch

08.12.2021, 23:00
Tuky už nie sú nepriateľom číslo jeden. Napriek tomu, že boli roky zatracované, ukázalo sa, že ich účinky sú prínosné.

Nízkosacharidový spôsob stravovania bol trendom posledných rokov v snahe schudnúť, ale aj zdravšie žiť. Mnohí odborníci však pred týmto spôsobom dvíhali varovný prst a apelovali na zvýšené riziko srdcových chorôb.

Príjem na báze nízkosacharidových potravín a jedál totiž zahŕňa konzumáciu veľkého množstva nasýtených tukov, aké nájdeme napríklad aj v červenom mäse či masle. Niektoré štúdie napríklad poukazovali na prepojenie medzi konzumáciou mäsa a zdravotnými komplikáciami vrátane cukrovky, srdcových ochorení, rakoviny a obezity.

​V tejto oblasti však nastal prelom a podľa portálu The New York Times svetlo sveta uzrela "jedna z najväčších a najprísnejších štúdií" v tejto oblasti, ktorá naznačuje, že ak máte nadváhu, strava s nízkym obsahom uhľohydrátov a vyšším obsahom tukov môže byť prospešná pre vaše kardiovaskulárne zdravie.

Menej sacharidov, viac tukov

Štúdia bola v časopise American Journal of Clinical Nutrition publikovaná 28. septembra tohto roku. Odborníci v rámci nej potvrdili,

že u ľudí trpiacich nadváhou a obezitou, ktorí zvýšili príjem tukov, ale znížili množstvo rafinovaných uhľohydrátov v strave, pritom však v jedálničku ponechali potraviny bohaté na vlákninu (čerstvé ovocie, zelenina, orechy, fazuľa a šošovica) zaznamenali výrazne nižšie riziko kardiovaskulárnych ochorení.

Naopak, horšie dopadli tí, ktorí v diéte zvýšili príjem sacharidov a príjem tukov znížili. The New York Times uvádza, že zníženie rizikových faktorov metabolických chorôb bolo zaznamenané dokonca aj u ľudí, ktorí nahradili „zdravé“ celozrnné sacharidy (akými je hnedá ryža či celozrnný chlieb) potravinami s vyšším obsahom tuku.

Priebeh skúmania

Nová štúdia zahŕňala 164 dospelých s nadváhou a obezitou, väčšinou žien a mala dve...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-08-09 10:07:09 - Feat.: - Title: Cesta k nadváhe a naspäť 02 - Modified: 2022-08-08 14:43:22 - Feat.: - Title: Počet krokov nie je dôležitý, k chôdzi však treba niečo pridať, radí športový fyziológ 03 - Modified: 2022-08-09 10:00:00 - Feat.: - Title: Petržlen nielen do polievky: Pomáha aj pri chudnutí, za päť dní môžete zhodiť až tri kilá 04 - Modified: 2022-08-04 22:00:00 - Feat.: - Title: Nemáte čas cez týždeň? Zdraviu prospieva aj víkendové cvičenie, hovorí štúdia 05 - Modified: 2022-08-08 09:14:42 - Feat.: - Title: Takto vyzeral prvý socialistický fast food v Bratislave. Burger u Gurmana stál 10 korún, hranolčeky dávali do pohárika
menuLevel = 2, menuRoute = style/gastro, menuAlias = gastro, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
09. august 2022 12:08