Spoločnosť HMD (Human Mobile Devices), známa výrobou mobilov a smartfónov pod značkou Nokia, v spolupráci s pivovarom Heineken a predajcom oblečenia Bodega predstavila Nudný telefón (The Boring Phone), ktorý má zmenšiť závislosť na rôznych internetových službách.
The Boring Phone má prinútiť používateľov k oslobodeniu sa od virtuálneho sveta a ku väčšej priamej socializácii pomocou absencie pripojenia k internetu a akýchkoľvek aplikácií, predovšetkým rôznych sociálnych sietí. The Boring Phone ponúka iba telefonovanie a písanie pomocou textových správ.
Spoločnosť Heineken uvádza podrobný prieskum, ktorý dokazuje, ako je Generácia Z závislá na on-line svete. The Boring Phone preto tieto nástrahy pomocou skromnej výbavy eliminuje. Vo výbave ale nechýba fotoaparát, ktorý má pomôcť zachytiť spoločenský život.
Nudný telefón je postavený na základoch Nokie 2660 Flip. Líšia sa priehľadným krytom, ktorý odhaľuje súčiastky telefónu. Navyše je možné Nudný telefón vylepšiť rôznymi holografickými nálepkami s „motivačnými citátmi“ ako je "Teraz bez dotykového displeja", "Teraz bez selfie fotoaparátu", "Teraz bez sociálnych sietí" a podobných.
The Boring Phone má farebný vnútorný displej, ktorý má oproti smartfónom veľmi nízke rozlíšenie. Užívateľské rozhranie je ale vyvedené v retro štýle evokujúce monochromatický displej pomocou použitia iba zelenej a čiernej farby. Nechýba vonkajší displej so základnými informáciami. Vo výbave je aj ikonická hra Snake (Had), ktorá bývala veľmi populárna.
Predstavenie telefónu prebehlo na Milánskom týždni dizajnu a nebude pre každého. The Boring Phone bude vyrobený v obmedzenej sérii obsahujúcej iba 4 000 kusov. V júni bude uvedená aplikácia pre smartfóny, ktorá má sprostredkovať zážitok z Nudného telefónu pre tých, ktorým sa samotný telefón nepodarí zohnať.