Roman DobrochotovTASR/AP
StoryEditor

Ruský investigatívec má zaplatiť za ohováranie. Z vyčíslenej sumy najviac získa súd

06.10.2021, 16:25
Autor:
ČTKČTK
Holandskému blogerovi poputuje len ospravedlnenie a mizivá vyčíslená suma odškodnenia. Vyplýva to z verdiktu ruského súdu. Najväčšiu položku pritom tvoria súdne trovy.

Moskovský súd uložil šéfredaktorovi ruského investigatívneho webu The Insider Romanovi Dobrochotovovi zaplatiť 156-tisíc rubľov (okolo 1 800 eur)  za údajné ohováranie holandského blogera.

Tomuto novinárovi, ktorého Dobrochotov obvinil zo spolupráce s ruskou armádnou rozviedkou GRU, sa má aj ospravedlniť. Informovala o tom dnes agentúra TASS s odvolaním sa na advokátku žalujúceho blogera Stalinu Gurevičovú.

The Insider minulý rok obvinil blogera Maxa van der Werffa a ďalších zahraničných novinárov zo spolupráce s ruskou armádnou rozviedkou GRU, od ktorej podľa portálu berú peniaze za šírenie dezinformácií o zostrelení civilného boeingu nad ukrajinským Donbasom v roku 2014. Holanďan sa následne obrátil na ruské úrady, aby mu pomohli s ochranou jeho cti.

Podľa dnešného verdiktu súdu majú byť zo sumy 156-tisíc rubľov (okolo 1 800 eur) pokryté súdne trovy vo výške 106-tisíc rubľov (okolo 1 200 eur). Na náhradu za morálnu ujmu van der Werffovi zostane iba 50-tisíc rubľov (takmer 600 eur).

Holanďan však požadoval dva milióny rubľov (23 700 eur). Gurevičová oznámila, že jej mandant nie je s určenou čiastkou odškodnenia spokojný a domnieva sa, že škodu spôsobenú jeho profesionálnej povesti plne nenahradí. Proti tejto časti rozsudku sa preto odvolá.

The Insider patrí k známym ruským investigatívnym médiám, ktoré sa zameriavajú na korupciu v štátnej správe. Spoločne s podobne zameraným portálom Bellingcat pracoval na niekoľkých prípadoch, ktoré boli považované za nepríjemné pre Kremeľ.

Jedným z nich bolo vyšetrovanie otravy ruského opozičného vodcu Alexeja Navaľného alebo podobného útoku na bývalého dôstojníka ruskej rozviedky Sergeja Skripaľa v Anglicku.

Ruské ministerstvo spravodlivosti v júli zaradilo The Insider na zoznam takzvaných zahraničných agentov. Rovnaké označenie už dostalo viac známych nezávislých médií, napríklad televízia Dožď, investigatívny portál Važnyje istorii alebo spravodajský portál VTimes.

01 - Modified: 2021-04-19 08:13:19 - Feat.: 0 - Title: Prečo je Donbas dôležitý? 02 - Modified: 2021-02-05 21:33:54 - Feat.: 0 - Title: Navaľnyj zostane vo väzení, pokiaľ bude Putin pri zmysloch, tvrdí expert na Rusko 03 - Modified: 2021-04-19 13:12:54 - Feat.: 0 - Title: Česká polícia kvôli výbuchu pátra po dvoch Rusoch, ktorých Briti obvinili z útoku novičokom na Skripaľa
01 - Modified: 2024-06-14 11:49:57 - Feat.: - Title: Putin označil stiahnutie ukrajinských síl z východu Ukrajiny za podmienku rokovania 02 - Modified: 2024-06-14 10:30:36 - Feat.: - Title: Vzdušný priestor Fínska zrejme narušili štyri ruské lietadlá 03 - Modified: 2024-06-14 06:47:33 - Feat.: - Title: Štáty NATO chcú v prípade útoku Ruska rýchlo nasadiť výrazne viac ako 300-tisíc vojakov 04 - Modified: 2024-06-14 07:05:36 - Feat.: - Title: Rusi odrážali masívny dronový útok na vlastné územie. Hlavným terčom bola Rostovská oblasť 05 - Modified: 2024-06-13 20:40:30 - Feat.: - Title: Litva rozšírila zákaz na vysielanie ruských a bieloruských staníc. Považuje ich za bezpečnostnú hrozbu
menuLevel = 1, menuRoute = svet, menuAlias = svet, menuRouteLevel0 = svet, homepage = false
14. jún 2024 14:04