Autopilot Airbusu A320 leteckej spoločnosti Germanwings, ktorý havaroval v utorok vo francúzskych Alpách, bol pred nárazom na zem nastavený na zostup do výšky 100 stôp (30,5 metra), čo je najnižšie možné nastavenie. Vyplýva to z údajov švédskej online služby www.FlightRadar24.com, ktorá sleduje pohyb lietadiel vo svete, informovala agentúra Reuters.
Analýza jej satelitných údajov ukázala, že niekto zmenil výšku letu lietadla Germanwings na najnižšie možné nastavenie 100 stôp, čo je výrazne nižšie, ako skutočne havarovalo. Miesto havárie sa nachádza vo výške približne 6000 stôp (1830 metrov).
"V čase od 9:30:52 do 09:30:55 môžete vidieť, že niekto manuálne zmenil nastavenie autopilota z výšky 38.000 stôp (11.600 metrov) na 100 stôp (30,5 metra), a o deväť sekúnd na to začalo lietadlo zostupovať, pravdepodobne s nastavením autopilota na 'OPEN DESCENT'," uviedol v e-maile výkonný riaditeľ FlightRadar24 Fredrik Lindahl. Dodal, že sa o tieto fakty podelili s francúzskymi vyšetrovateľmi, ktorí ich o ne požiadali.
Francúzsky prokurátor dnes obvinil 28-ročného nemeckého druhého pilota Andreasa Lubitza, že sa zamkol v pilotnej kabíne a zmenil nastavenie výšky letu lietadla, ktoré tak poslal k zemi z letovej výšky 38.000 stôp rýchlosťou 3000 stôp (915 metrov) za minútu.