Letecké spoločnosti v Európe sa snažia zabrániť opakovaniu minuloročného letného chaosu, kedy štrajky a nedostatok personálu ochromovali prevádzku na kľúčových letiskách.
Počty cestujúcich sa cez prázdniny vrátia na predcovidovú úroveň, alebo ju dokonca prekonajú, odborníci preto varujú pred opakovaním minuloročného scenára.
Spoločnosť AirHelp sa snažila vytipovať najproblematickejšie európske vzdušné prístavy a podrobila analýze júnové oneskorenia dlhšie ako 15 minút aj zrušené spoje na letiskách s viac ako päť tisíc odbavenými rokmi.
Najhoršie na tom bol londýnsky Gatwick, kde podiel oneskorených a zrušených letov dosiahol 54 percent. Na opačnom konci rebríčka sa s najplynulejšou prevádzkou umiestnili fínske Helsinki s osemnásťpercentným podielom problematických spojení.
Len pre porovnanie, v podobnom rebríčku zostavovanom vlani, dopadlo najhoršie bruselské letisko so 72 percentami oneskorených a 2,5 percentami zrušených letov. Vtedy išlo ale o porovnanie prvých deviatich júlových dní.
Niektoré z najrušnejších európskych letísk sa umiestnili zhruba uprostred. Schiphol v Amsterdame vykázal v júni 36 percent oneskorených alebo zrušených letov, Heathrow takmer 40 percent.
A ako sa prípadné problémy čo najviac minimalizovať? Podľa agentúry Bloomberg sa oplatí rezervovať si hneď prvý let v daný deň, cestovať v utorok alebo v stredu a pokiaľ možno sa vyhnúť prestupom.