Sledujte nás na Instagrame
@tyzdennik_temaKeď sa bavíme o elektrických autách, automaticky myslíme na budúcnosť. No elektrické autá sú tu takmer tak dlho ako autá so spaľovacím motorom. V roku 1900 bola viac ako tretina všetkých áut elektrická! Ich prevaha bola, pochopiteľne, najmä v mestách, aj dnes je najviac elektrických áut práve v mestách. Autá so spaľovacími motormi mali totiž jednu veľkú nevýhodu.
Aby človek klasické auto naštartoval, musel najprv namáhavo točiť ťažkou železnou kľukou v motore. Keď sa podarilo vyriešiť tento zásadný problém vynálezom elektrického štartéra, elektrické autá zaznamenali svoju prvú veľkú prehru. V tom čase neponúkali nič, čím by mali nad bežnými autami výhodu. O návrat sa ešte niekoľkokrát pokúsili, ale väčšinou nie veľmi úspešne.
V posledných rokoch to však vyzerá, že vďaka pokroku technológií a vývoju batérií bude tento boj elektrického a spaľovacieho motora konečne vyrovnaný. A vďaka osobnostiam ako Elon Musk, ktorý stojí na čele boja za elektrické autá. Aj tým, že súčasná technológia je konečne tam, kde ju potrebujeme. Úder pod pás spaľovacím motorom však v posledných rokoch uštedrila Čína. Batérie a elektrické autá sa totiž stali ich stávkou na budúcnosť.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 93% na dočítanie.
Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu týždenníka Téma. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si balík Digital alebo si nechajte týždenník posielať priamo do vašej schránky.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Denný prehľad správ emailom
Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.