Typ X3 bol prvý zástupca nového segmentu. Konkurentov z Ingolstadtu, Štutgartu či Göteburgu predbehla X3 o päť rokov a získala množstvo zákazníkov. Čím nás bude presviedčať o kvalitách nová generácia?
BMW X3 položilo základy pre stredne veľké SUV modely. Konkurencia Audi Q5, Mercedes-Benz GLK (dnes GLC) a Volvo XC60 prišli o takmer päť rokov neskôr. Za ten čas si prvá generácia prémiového SAV odkrojila z predajného koláča prakticky všetko, čo ponúkol. Veď od začiatku výroby predali už viac ako 1,5 milióna modelov.
Odvtedy ale prešlo takmer 14 rokov a všetky konkurenčné typy majú za sebou medzigeneračné obmeny. No BMW ako prvé v triede ponúka tretiu generáciu.
Tá má byť podľa BMW ľahšia v priemere o 55 kilogramov. Za to vďačí novej konštrukcii, ktorej venovali inžinieri príkladnú starostlivosť. Súčiniteľ odporu vzduchu je na úrovni 0,29. V ponuke bude s líniami výbavy xLine, Luxury Line a M Sport. Novinkou bude aj vrcholná verzia M40i. Proti Mercedesu GLC 63 AMG to stačiť nebude. Či môžeme očakávať aj niečo v pohode X3M je otázne.
Exteriér pripomína skôr evolúciu ako revolúciu, to už viac menej poznáme zo všetkých nových BMW. Vpredu pribudnú väčšie „ľadvinky“, no svetlá nebudú s nimi spojené. Tie však dostanú plnohodnotné LED svetlá. Dizajnová zmena sa týka aj hmlových svetiel, ktorých tvar zmenili z okrúhleho na obdĺžnikový. V spodnej časti nárazníka pribudne radar pre polo-autonómne asistenčné systémy.
Zadné LED svetlá zmenia dizajn po vzore malého X1. Všetky predstavené motorizácie budú mať koncovky výfuku po oboch stranách. Vo výbave budú 18 až 21-palcové disky kolies. Voči konkurencii však X3 neponúkne vzduchové pruženie, musíte si tak vystačiť so svetlou výškou 204 milimetrov.
Do opcie pribudne trojzónová klimatizácia a paket pre osviežovač vzduchu schovaný v priehradke pred spolujazdcom. Do dverovej priehradky podľa BMW zmestíme litrovú fľašu.
Za príplatok bude plne grafický 12,3-palcový displej pred vodičom, plne farebný Head-Up displej a 10,2-palcový displej na palubnej doske s možnosťou ovládania gestami. Po BMW 7 a 5 tak príde na trh tretie BMW s takouto funkciou. Objem batožinového priestoru bude štandardných 550 litrov.
Za príplatok budú dostupné služby ParkNow a On-Street Parking Information, ktoré vo vybraných mestách Nemecka, Rakúska a USA ponúknu vyhľadávanie voľných parkovacích boxov na uliciach a vo veľkých parkovacích domoch.
Už na začiatku aj M40i
Ponuka motorov bude na začiatku pozostávať z dvoch zážihových a dvoch vznetových motorov. Vznetový štvorvalec ponúkne 140 kW (190 koní) vo verzii xDrive20d. Väčší trojlitrový šesťvalec bude mať až 195 kW (265 koní) a samozrejme pohon xDrive.
Zážihový základ s dvojlitrovým štvorvalcom ponúkne 135 kW (184 koní) a bude v ponuke s pohonom xDrive a aj s pohonom len zadnej nápravy sDrive. Ten by ale nemal byť k dispozícii pre Európu a obe pohonné jednotky prídu na trh až budúci rok.
Od decembra tohto roka tak bude základom benzínov výkonnejší variant dvojlitra s maximálnym výkonom 185 kW (252 koní) a pohonom xDrive.
Maximálnou možnou pohonnou jednotkou bude M40i s trojlitrovým prepĺňaným šesťvalcom. Táto verzia vydoluje 265 kW (360koní) a akceleruje z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 4,8 sekundy. Všetky motory sú spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Uvidíme, aký vrchol ponuke príde neskôr v priebehu výroby.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.