Mnohých od stále populárnejších elektromobilov odrádza akási obava o stratu zábavy za volantom. Áno, majú síce iný rozmer zrýchlenia, nakoľko krútiaci moment je k dispozícii vo svojom maxime už od takmer nulových otáčok, ale väčšina automobiliek sa zameriava skôr na dojazd, efektivitu, než na športové ambície.
Dizajn by sa podľa očakávaní nemal príliš odlišovať od bežných modelov Mini a inšpiráciu by si mal do veľkej miery brať zo štúdie predstavenej v roku 2017. Očakávať môžeme trojdverovú karosériu, o iných verziách sa zatiaľ nehovorí.
Nový ostrý elektromobil má podľa odhadov poháňať agregát od rodinného súrodenca - BMW i3 S. Výkonovo ide teda o 184 koní s krútiacim momentom na úrovni 270 Nm, zatiaľ však nie je známe či sa niečo zmení.
“Plne elektrické Mini bude vybavené výkonným elektromotorom a bude disponovať jazdnými vlastnosťami evokujúcimi motokáru. Bude zábavné, ale zároveň vhodné aj na každodenné využívanie. Stelesní predstavy značky o elektromobile blízkej budúcnosti,” povedal ešte minulý rok člen predstavenstva BMW Group, Peter Schwarzenbauer.
Kapacitou batérií by mala novinka od Mini prekonať spomínané BMW i3 S s celkovým dojazdom podľa nového testovacieho cyklu WLTP 185 kilometrov. Práve Mini by totiž malo dokázať prejsť na jedno nabitie až zhruba 320 kilometrov.
Kedy sa skutočne predstaví svetu? Informácie hovorili o "oslave založenia značky", nakoľko Mini si tento rok pripomenie 60 rokov od uvedenia svojho prvého modelu. Práve súčasný rok 2019 by sa tak mal stať symbolický a premiérový pre prvý elektrický Mini Cooper S E.