Automobilka Audi uviedla, že analyzovala všetky dotknuté modely, poskytla Spolkovému úradu pre cestnú dopravu (KBA) výsledky a dosiahla taktiež pokroky.
KBA však koncom roka 2017 vo viacerých rozhodnutiach nariadil, že Audi musí vo svojich dieselových modeloch odstrániť všetky softvérové triky, vďaka ktorým síce autá spĺňali emisné normy, v reálnej premávke ich však výrazne prekračovali.
Úrad nariadil rozsiahlu zvolávaciu akciu a prísnejšie termíny pre úpravy softvéru. Audi oznámilo, že pre modely emisnej normy Euro 6 je schválených päť z celkovo ôsmich softvérových riešení. KBA odsúhlasil návrat dvoch tretín z približne 151-tisíc zvolaných vozidiel do cestnej premávky.
Prvé štyri rozhodnutia z novembra 2018 o opatreniach pre Nemecko už Audi splnilo na 90 percent a v rámci nedávno schváleného piateho rozhodnutia už upravilo 10 percent svojich dotknutých áut.
Tým Audi vykonalo softvérové úpravy u takmer 85 percent vozidiel emisnej normy Euro 6, ktoré dostali schválenie od KBA. V prípade áut emisnej normy Euro 5, pre ktoré Audi ponúka riešenia na dobrovoľnej báze, bolo schválených takmer 75 percent vozidiel.
Audi tak reagovalo na informácie denníka Handelsblatt a rozhlasovej stanice Bayerische Rundfunk, že sa pri úpravách svojich vozidiel nehne z miesta. Ako sa odvolali na odpoveď vlády z konca augusta na dopyt Strany zelených, automobilka ani nepodala nevyhnutné úradné formuláre.
Audi "ešte nepodalo kompletné podklady pre modely Audi A4, A5, Q7, A6 (3,0-litra, 180 kW), A7 (3,0-litra, 180 kW), A8 (4,2-litra), A8L (4,2-litra), A8 (3,0-litra, 184 kW), a A8L (3,0-litra, 184 kW)," citujú z odpovede obidve médiá.
Z toho dôvodu nebolo možné schváliť potrebné úpravy softvéru. "Spracovanie emisného podvodu v Audi sa systematicky naťahuje," kritizoval dopravný expert Zelených Stephan Kühn. "Hoci sú manipulácie známe už 1,5 roka, mnohé zvolávacie akcie sa stále neuskutočnili," dodal Kühn.