StoryEditor

Prvé sériové auto na vodík od BMW? Príde v roku 2028, vznikne v spolupráci s Toyotou

10.09.2024, 14:00
  • Automobilky BMW a Toyota spoločne vyvíjajú ďalšiu generáciu technológie palivových článkov
  • BMW predstaví v roku 2028 aj svoje prvé sériovo vyrábané vozidlo s palivovými článkami.
  • Podieľať sa chcú aj na rozširovaní a podpore budovanie vodíkovej infraštruktúry, ktorá je pre uplatnenie vodíkových áut kľúčová.

Snažili sa viacerí výrobcovia, zatiaľ sa to však nikomu nepodarilo. Vodík ako pohon pre automobily dokáže ponúknuť mnohé benefity, nateraz však zostáva iba akýmsi „sci-fi“, za čo môže do veľkej miery taktiež absentujúca infraštruktúra. Hoci neúspešné snahy má za sebou hneď niekoľko značiek, mnohí to nevzdávajú a veria v priaznivú budúcnosť vodíkových vozidiel.

Dôkazom je aktuálne výrazné rozšírenie spolupráce medzi automobilkou BMW Group a japonským výrobcom Toyota Motor Corporation. Spoločnosti spájajú svoje inovatívne sily a technologické schopnosti, aby na cesty priniesli novú generáciu palivových článkov. Svetový výrobca prémiových automobilov i technologický inovátov a najväčší výrobca automobilov na svete si navzájom vymieňajú skúsenosti s vodíkovým pohonom a v spolupráci chcú posunúť túto technológiu s nulovými lokálnymi emisiami na ďalšiu úroveň.

image

Koji Sato, prezident a člen predstavenstva (zástupca riaditeľa) Toyota Motor Corporation a Oliver Zipse, predseda predstavenstva BMW AG.

FOTO: BMW

Výsledok tohto spoločného úsilia sa dostane do jednotlivých modelov značiek BMW a Toyota a zákazníkom rozšíri ponuku vozidiel s palivovými článkami, pričom posunie víziu vodíkovej mobility o krok bližšie k realite. Zákazníci môžu očakávať, že vozidlá oboch značiek s pohonom na palivové články si zachovajú svoju vlastnú identitu a vlastnosti, no zároveň prinesú možnosť výberu zo širšej ponuky.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 58% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-05 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Palivo, ktoré má vo svete obrovský potenciál. Problémom však je, že ho nikto nechce 02 - Modified: 2024-07-19 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Veľké sľuby zostali nenaplnené. Vodíková budúcnosť Toyoty končí hanbou a žalobou 03 - Modified: 2024-06-07 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Sen o rýchlej elektromobilite sa v Európe i USA rozplýva. Uponáhľanie výrobcom škodí 04 - Modified: 2024-01-17 10:25:00 - Feat.: 1 - Title: Úchvatná alternatíva k elektromobilom? Áno, vodíkové HUV má osemvalec a parádny zvuk 05 - Modified: 2023-07-31 13:01:42 - Feat.: 1 - Title: V Česku sa preháňajú bavoráky bez vodičov. Toto je najväčšie vývojové centrum za stovky miliónov eur 06 - Modified: 2024-09-04 10:18:38 - Feat.: 1 - Title: Mnohí tomu neuniknú. Pokuty za prekročené emisie budú pre automobilky likvidačné
01 - Modified: 2024-11-12 10:00:00 - Feat.: - Title: Zákaz aj napriek snahe. Koniec spaľovacích motorov v EÚ platí, nastane od roku 2035 02 - Modified: 2024-11-11 23:00:00 - Feat.: - Title: Čína, Trump a V4 03 - Modified: 2024-11-11 14:01:30 - Feat.: - Title: Japonská automobilka plánuje výrazne zvýšiť produkciu áut v Číne. Chce získať späť svoj podiel na trhu 04 - Modified: 2024-11-11 13:00:00 - Feat.: - Title: Častý zlozvyk vodičov: Kedy využívať hmlovky a kedy vám už môže hroziť pokuta? 05 - Modified: 2024-11-11 10:00:00 - Feat.: - Title: Honda vylepšila svoj najpredávanejší model v Európe. Zmenami reaguje na zákazníkov
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
12. november 2024 11:02