StoryEditor

Prvé sériové auto na vodík od BMW? Príde v roku 2028, vznikne v spolupráci s Toyotou

10.09.2024, 14:00
  • Automobilky BMW a Toyota spoločne vyvíjajú ďalšiu generáciu technológie palivových článkov
  • BMW predstaví v roku 2028 aj svoje prvé sériovo vyrábané vozidlo s palivovými článkami.
  • Podieľať sa chcú aj na rozširovaní a podpore budovanie vodíkovej infraštruktúry, ktorá je pre uplatnenie vodíkových áut kľúčová.

Snažili sa viacerí výrobcovia, zatiaľ sa to však nikomu nepodarilo. Vodík ako pohon pre automobily dokáže ponúknuť mnohé benefity, nateraz však zostáva iba akýmsi „sci-fi“, za čo môže do veľkej miery taktiež absentujúca infraštruktúra. Hoci neúspešné snahy má za sebou hneď niekoľko značiek, mnohí to nevzdávajú a veria v priaznivú budúcnosť vodíkových vozidiel.

Dôkazom je aktuálne výrazné rozšírenie spolupráce medzi automobilkou BMW Group a japonským výrobcom Toyota Motor Corporation. Spoločnosti spájajú svoje inovatívne sily a technologické schopnosti, aby na cesty priniesli novú generáciu palivových článkov. Svetový výrobca prémiových automobilov i technologický inovátov a najväčší výrobca automobilov na svete si navzájom vymieňajú skúsenosti s vodíkovým pohonom a v spolupráci chcú posunúť túto technológiu s nulovými lokálnymi emisiami na ďalšiu úroveň.

image

Koji Sato, prezident a člen predstavenstva (zástupca riaditeľa) Toyota Motor Corporation a Oliver Zipse, predseda predstavenstva BMW AG.

FOTO: BMW

Výsledok tohto spoločného úsilia sa dostane do jednotlivých modelov značiek BMW a Toyota a zákazníkom rozšíri ponuku vozidiel s palivovými článkami, pričom posunie víziu vodíkovej mobility o krok bližšie k realite. Zákazníci môžu očakávať, že vozidlá oboch značiek s pohonom na palivové články si zachovajú svoju vlastnú identitu a vlastnosti, no zároveň prinesú možnosť výberu zo širšej ponuky.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 58% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-05 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Palivo, ktoré má vo svete obrovský potenciál. Problémom však je, že ho nikto nechce 02 - Modified: 2024-07-19 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Veľké sľuby zostali nenaplnené. Vodíková budúcnosť Toyoty končí hanbou a žalobou 03 - Modified: 2024-06-07 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Sen o rýchlej elektromobilite sa v Európe i USA rozplýva. Uponáhľanie výrobcom škodí 04 - Modified: 2024-01-17 10:25:00 - Feat.: 1 - Title: Úchvatná alternatíva k elektromobilom? Áno, vodíkové HUV má osemvalec a parádny zvuk 05 - Modified: 2023-07-31 13:01:42 - Feat.: 1 - Title: V Česku sa preháňajú bavoráky bez vodičov. Toto je najväčšie vývojové centrum za stovky miliónov eur 06 - Modified: 2024-09-04 10:18:38 - Feat.: 1 - Title: Mnohí tomu neuniknú. Pokuty za prekročené emisie budú pre automobilky likvidačné
01 - Modified: 2025-02-18 10:22:52 - Feat.: - Title: Nemci odhaľujú maskovaný prototyp Neue Klasse. Overuje schopnosti nových BMW 02 - Modified: 2025-02-17 10:00:00 - Feat.: - Title: Týmto môžete v aute zabíjať automatickú prevodovku. Našli ste sa v zlozvykoch aj vy? 03 - Modified: 2025-02-16 16:55:57 - Feat.: - Title: FOTO Tieto originálne ŠPZ-tky brázdia slovenské cesty. Niektoré vás poriadne rozosmejú, iné sú celkom trápne 04 - Modified: 2025-02-14 23:00:00 - Feat.: - Title: Otestujte sa: poznáte ešte všetky pôvodné „ešpézetky slovenských áut“? 05 - Modified: 2025-02-14 13:49:18 - Feat.: - Title: Preskúmali sme vôbec najmenší elektrický Hyundai. Týmto môže u Slovákov zabodovať
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. február 2025 11:22