StoryEditor

Prvé sériové auto na vodík od BMW? Príde v roku 2028, vznikne v spolupráci s Toyotou

10.09.2024, 14:00
  • Automobilky BMW a Toyota spoločne vyvíjajú ďalšiu generáciu technológie palivových článkov
  • BMW predstaví v roku 2028 aj svoje prvé sériovo vyrábané vozidlo s palivovými článkami.
  • Podieľať sa chcú aj na rozširovaní a podpore budovanie vodíkovej infraštruktúry, ktorá je pre uplatnenie vodíkových áut kľúčová.

Snažili sa viacerí výrobcovia, zatiaľ sa to však nikomu nepodarilo. Vodík ako pohon pre automobily dokáže ponúknuť mnohé benefity, nateraz však zostáva iba akýmsi „sci-fi“, za čo môže do veľkej miery taktiež absentujúca infraštruktúra. Hoci neúspešné snahy má za sebou hneď niekoľko značiek, mnohí to nevzdávajú a veria v priaznivú budúcnosť vodíkových vozidiel.

Dôkazom je aktuálne výrazné rozšírenie spolupráce medzi automobilkou BMW Group a japonským výrobcom Toyota Motor Corporation. Spoločnosti spájajú svoje inovatívne sily a technologické schopnosti, aby na cesty priniesli novú generáciu palivových článkov. Svetový výrobca prémiových automobilov i technologický inovátov a najväčší výrobca automobilov na svete si navzájom vymieňajú skúsenosti s vodíkovým pohonom a v spolupráci chcú posunúť túto technológiu s nulovými lokálnymi emisiami na ďalšiu úroveň.

image

Koji Sato, prezident a člen predstavenstva (zástupca riaditeľa) Toyota Motor Corporation a Oliver Zipse, predseda predstavenstva BMW AG.

FOTO: BMW

Výsledok tohto spoločného úsilia sa dostane do jednotlivých modelov značiek BMW a Toyota a zákazníkom rozšíri ponuku vozidiel s palivovými článkami, pričom posunie víziu vodíkovej mobility o krok bližšie k realite. Zákazníci môžu očakávať, že vozidlá oboch značiek s pohonom na palivové články si zachovajú svoju vlastnú identitu a vlastnosti, no zároveň prinesú možnosť výberu zo širšej ponuky.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 58% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-05 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Palivo, ktoré má vo svete obrovský potenciál. Problémom však je, že ho nikto nechce 02 - Modified: 2024-07-19 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Veľké sľuby zostali nenaplnené. Vodíková budúcnosť Toyoty končí hanbou a žalobou 03 - Modified: 2024-06-07 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Sen o rýchlej elektromobilite sa v Európe i USA rozplýva. Uponáhľanie výrobcom škodí 04 - Modified: 2024-01-17 10:25:00 - Feat.: 1 - Title: Úchvatná alternatíva k elektromobilom? Áno, vodíkové HUV má osemvalec a parádny zvuk 05 - Modified: 2023-07-31 13:01:42 - Feat.: 1 - Title: V Česku sa preháňajú bavoráky bez vodičov. Toto je najväčšie vývojové centrum za stovky miliónov eur 06 - Modified: 2024-09-04 10:18:38 - Feat.: 1 - Title: Mnohí tomu neuniknú. Pokuty za prekročené emisie budú pre automobilky likvidačné
01 - Modified: 2024-09-19 13:05:28 - Feat.: - Title: Tieto značky by mal ovládať každý vodič. Preverte svoje znalosti zo základov autoškoly 02 - Modified: 2024-09-19 09:28:49 - Feat.: - Title: Koniec dieselu, sci-fi Hyundai sa k nám vracia ako hybrid. Poznáme slovenskú cenu 03 - Modified: 2024-09-19 08:27:05 - Feat.: - Title: Srbský veľvyslanec na Slovensku pre HN: Veríme, že vaše skúsenosti nám pomôžu na našej ceste do Európskej únie 04 - Modified: 2024-09-18 12:33:44 - Feat.: - Title: Zaplavené auto? Ak voda prekročí túto hranicu, oprava už bude mimoriadne náročná 05 - Modified: 2024-09-18 09:00:00 - Feat.: - Title: Tlak na odklad zákazu rastie: ACEA chce posunúť emisné ciele, Stellantis to odmieta
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. september 2024 17:38