Nabíjacia infraštruktúra je kľúčová pre možnosť rozširovania vozového parku krajín o elektromobily. Už dnes sa sieť nabíjačiek síce rozširuje, no vzhľadom na uzatvorenú dohodu o prechode na čisto bezemisné vozidlá od roku 2035 je nutné, aby sa tejto téme venovala väčšia pozornosť. Najmä, ak mnohé automobilky chcú preskladať svoju ponuku na výhradne elektrifikované či plne elektrické autá už pred uvádzaným rokom 2035.
Nemecké automobilky Volkswagen a Mercedes-Benz preto vyzývajú nemeckú vládu k väčšej podpore výstavby dobíjacích staníc pre elektromobily. Rozvoj dobíjacej infraštruktúry je podľa nich potrebný na rýchlejší prechod od automobilov so spaľovacími motormi k elektromobilom.
„Na urýchlenie tohto prechodu si musíme byť istí, že sa buduje dobíjacia infraštruktúra,“ uviedol podľa denníka Bild šéf Mercedesu Ola Kallenius. „Je to tiež otázka pre politikov,“ dodal. Aj šéf Volkswagenu Oliver Blume sa vyslovil za rýchlejšiu výstavbu dobíjacej infraštruktúry, ktorá je podľa neho „spoločnou úlohou pre ekonomiku, spolkovú vládu a obce“.
Asociácie zastupujúce nemecký automobilový priemysel sa dlhodobo sťažujú, že vláda v tejto oblasti nedrží krok s rýchlym rastom počtu elektromobilov. Vlani v októbri vláda schválila plán vynaložiť 6,3 miliardy eur na rozvoj siete dobíjacích staníc pre elektromobily v Nemecku.
Podľa asociácií však teraz bude záležať na tom, akým spôsobom bude tento plán realizovaný. „Budúcnosť automobilov je elektrická,“ uviedol Kallenius. „Do konca tohto desaťročia chceme byť pripravení na úplný prechod k elektromobilom vo všetkých našich trhových segmentoch, kde to podmienky dovolia,“ dodal.
Na januárovom rokovaní s kancelárom Olafom Scholzom zástupcovia nemeckého automobilového priemyslu potvrdili skorší cieľ v podobe najmenej 15 miliónov elektrických áut na nemeckých cestách do roku 2030. Treba však riešiť, kde všetky tieto elektromobily budú schopné čerpať energiu, nakoľko nie každý zákazník bude v budúcnosti bývať v rodinnom dome a nebude mať teda možnosť nabíjania auta v domácich podmienkach.
Ambiciózne plány však môžu naraziť, stáť za tým môže pritom aj zdanlivo ekologická norma Euro 7, ktorá môže výrazne zasiahnuť automobilky a ich prechod k plnej elektromobilite spomaliť. Európsky parlament nedávno definitívne schválil dohodu s členskými štátmi Európskej únie o novej norme o nulových emisiách, ktorá počíta s tým, že od roku 2035 má byť v členských krajinách prakticky nemožné zaobstarať si nový automobil na benzín či naftu.