Návštevníci si od dnes môžu prezrieť ponuku od 180 vystavovateľov a viac ako 110 svetových a európskych premiér v šiestich výstavných halách. Základné vstupné na obrovské výstavisko Palexpo je 16 švajčiarskych frankov, čo vychádza v prepočte asi na 14 eur.
Ženevský autosalón je zvyčajne prvým veľkým medzinárodným autosalónom v novom roku a mnoho výrobcov áut na ňom tak predstavuje svetové premiéry svojich nových modelov alebo štúdiu budúcich vozidiel. A je ich tu naozaj množstvo. Očakáva sa, že 88.ročník autosalónu v Ženeve priláka až okolo 700-tisíc návštevníkov.
V šiestich halách o rozlohe 106-tisíc metrov štvorcových si môžu návštevníci až do 18. marca prehliadnuť zhruba 900 modelov najrlznejších automobilov. Jedna hala je venovaná tiež dodávateľom a zástupcom švajčiarskeho automobilového priemyslu.
Pred oficiálnym otvorením autosalónu verejnosti sa 6. a 7. marca uskutočnili novinárskej dni, ktorých sme sa ako redakcia HNauto zúšastnili aj my a čoskoro vám prinesieme najrôznejšie pohľady. Na tieto neverejné dni prišlo okolo 10-tisíc zástupcov médií, pre ktoré bolo naplánovaných 70 tlačových konferencií.
Médiá tiež upozorňujú, že aj na tohtoročný autosalón doľahla kampaň za práva žien s názvom MeToo. Pravidelní návštevníci si teda určite všimnú, že väčšina automobiliek sa tento rok rozhodla, že nebude svoje produkty propagovať za pomoci sporo odetých modeliek na vysokých podpätkoch.
Niektoré automobilky totiž vymenili modelky za automobilových odborníkov, iné za ženské a mužské modely v športovom či menej vyzývavom oblečení.
Svoje zastúpenie na ženevskom autosalóne má aj česká Škoda Auto. Tá priviezla koncept mestského crossoveru s pohonom na benzín, CNG a elektrinu pod názvom Vision X, modernizovaný model Fabia alebo SUV Kodiaq v luxusnom prevedení Laurin & Klement.