Kupé novinka je s rozmermi 4,99 na šírku, dva metre na šírku a 1,71 metra na výšku celkovo širšia, kratšia a nižšia ako súrodenec - model Q7. Nápadná veľká maska chladiča v prednej časti zdôrazňuje sebavedomí vzhľad.
Elegantne klesajúca strecha smerom k zadnej časti na štýl kupé robí z novinky veľmi dynamicky a zároveň elegantne pôsobiace SUV. Do blatníkov sa, mimochodom, zmestia kolesá až do rozmerov 22 palcov.
Samozrejmosťou budú už v základe LED svetlomety, pričom na želanie sú k dispozícii aj HD Matrix LED svetlá s trojrozmernou grafikou. Zadné koncové svetlá sú spojené do jedného celku, podobne ako je tomu pri luxusnej limuzíne A8. Prostredníctvom aplikácie myAudi App si majitelia Q8 môžu aktivovať mnohé osvetľovacie funkcie priamo zo smartfónu.
Interiér vsádza na čistotu
Hlavným prvkom v kabíne vozidla je nepochybne trojica displejov - v strede palubnej dosky je 10,1-palcový dotykový displej infotainmentu, pod ním sa nachádza 8,6-palcový displej ovládania klimatizácie, komfortných funkcií a zadávania textu, pričom vodič má k dispozícii aj plne digitálny prístrojový štít Audi virtual cockpit. Ten má rozmery 12,3-palca a pomocou multifunkčného volantu sa dajú voliť dva (za príplatok tri) rôzne zobrazenia informácií.
Nechýba head-up displej, nastaviteľné ambientné osvetlenie interiéru, sedadlá s individuálne nastaviteľným profilom, masážnou funkciou a ventiláciou, rovnako ako štvorzónová automatická klimatizácia s kompletom Air Quality Paker s aromatizáciou a ionizáciou vzduchu.
S rázvorom približne tri metre poskytne novinka dostatok vnútorného miesta tak pre pasažierov vpredu, ako aj vzadu. Trojmiestne zadné sedadlo sa dá na želanie pozdĺžne posúvať a po sklopení zadných sedadiel vznikne batožinový priestor s objemom až 1 755 litrov. Samozrejmosťou sú aj elektricky ovládané piate dvere.
Najmodernejšie technológie
Na nemeckom trhu je Audi Q8 vybavené sériovo špičkovým systémom infotainmentu MMI navigácia plus. Ten integruje modul na prenos dát Audi connect so štandardom LTE Advanced a hotspot WLAN.
Navigácia rozoznáva preferencie vodiča na základe často používaných trás a môže mu robiť inteligentné návrhy. Online služby Audi connect potom prediktívne dopĺňajú plánovanie trasy.
Vďaka voliteľnému kľúču Audi connect môžete pomocou smartfónu s operačným systémom Android vozidlo odomknúť, uzamknúť či naštartovať motor. Poteší prémiový audiosystém Bang & Olufsen s trojrozmerným zvukom, Audi phone box pre bezdrôtové nabíjanie smartfónov, adaptívny jazdný asistent, asistent efektívnej jazdy, križovatkový asistent, výstraha pred zmenou jazdného pruhu, upozornenie na obrubník alebo priestorový kamerový systém.
Veľkou novinkou je však takzvaný garážový pilot, ktorý bude k dispozícii od budúceho roka. Následne bude možné vystúpiť z vozidla, ktoré potom automaticky zavezie auto do garáže alebo z garáže von. Celý proces môže vodič sledovať mimo auta na svojom smartfóne cez aplikáciu myAudi App.
Aby systém spoľahlivo fungoval, riadiaca jednotka asistenčných systémov permanentne vypočítava diferencovaný obraz okolia a na jeho základe ovláda asistentov. Podľa vybavenia vozidla získa dáta z piatich radarov, šiestich kamier, dvanástich ultrazvukových senzorov a laserového skenera.
Športový zážitok z jazdy
Špičkové bratislavské SUV Q8 prichádza s legendárnym pohonom quattro - mechanicky pracujúcim samosvorným diferenciálom, ktorý štandardne prenáša krútiaci moment v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. V prípade potreby však prenesie väčšinu krútiaceho momentu na nápravu s lepšou priľnavosťou.
Ako informuje automobilka, vďaka krátkym previsom karosérie, svetlej výšky 254 milimetrov a asistentom zjazdu z kopca sa novinka nestratí ani pri jazde mimo spevnených ciest.
Štandardom je pritom podvozok s elektronickou reguláciou tlmičov, avšak na želanie je možné získať pneumatické pruženie Adaptive air suspension. Vďaka nemu je možné modifikovať svetlú výšku v závislosti od jazdnej situácie v rozpätí 90 milimetrov.
Nové Audi Q8 ponúka okrem sériového progresívneho riadenia na želanie aj riadenie všetkých kolies, kedy elektromechanický systém natáča zadné kolesá v uhle do piatich stupňov - pri malej rýchlosti v proti smere natáčania predných kolies, pri vysokej rýchlosti v rovnakom smere.
Naftový šesťvalec využíva mild-hybridnú technológiu, ktorá zahŕňa aj 40-voltovú elektrickú sieť spolu s lítium-iónovou batériou a štartovacím generátorom, pripojeným k motoru drážkovaným remeňom. Pri spomaľovaní systém rekuperuje výkon až do 12 kW a nabíja tak batériu.
Trojlitrový V6 TDI motor ponúkne vo verzii 50 TDI výkon 213 kW a krútiaci moment 600 Nm. Poháňané sú pritom všetky štyri kolesá (Audi Quattro AWD systém) a o prenos výkonu sa stará osem-stupňová automatická prevodovka Tiptronic. Z nuly na sto zrýchli novinka za 6,3 sekundy.
V roku 2019 príde do ponuky aj benzínový šesťvalec TFSI s objemom troch litrov a výkonom 253 kW a slabšia verzia trojlitrového TDI šesťvalca. Predaj má byť spustený v treťom štvrťroku 2018 s debutom v Nemecku a následne v ďalších krajinách EÚ. Do USA príde začiatkom budúceho roka.