Americká spoločnosť, ktorá sa do povedomia dostala spolu s Elonom Muskom najmä vďaka výrobe elektromobilov či iným zaujímavým projektom, nečakane uviedla na trh lacnú verziu problematického Modelu 3.
Ten čelil hneď niekoľkým nepríjemnostiam pri výrobe a tiež pri hodnotení výsledného spracovania odborníkmi.
Nová verzia Mid Range je lacnejším prevedením Modelu 3, avšak stále nedosahuje sľubovanú cenovú úroveň 35-tisíc dolárov (približne 30-tisíc eur).
Po výkonnej verzii Performance, verzii s dlhým dojazdom (500 kilometrov) Long Range, je tu nová stredná verzia Mid Range so sľubovaným dojazdom 420 kilometrov, nižšou hustotou batériových článkov a nižšou hmotnosťou 1 670 kilogramov.
Zmenili sa tiež dynamické parametre, nakoľko novinka teraz zrýchli z nuly na 96 kilometrov za hodinu (60 míľ za hodinu) za 5,6 sekundy. Najvyššia rýchlosť je pritom na hranici 201 kilometrov za hodinu.
Poháňaná je následne výhradne zadná náprava, pohon všetkých kolies nie je dostupný. Predajná cena za Teslu Model 3 Mid Range je 45-tisíc dolárov bez dane (asi 40-tisíc eur).
Riešením a splnením cenových sľubov by mal byť už o štyri až šesť mesiacov „ľudový“ variant Standard Range s dojazdom zhruba 350 kilometrov a cenou spomínaných 35-tisíc dolárov.
Či sa plánované uvedenie predaja základnej Standard Range verzie Modelu 3 stane skutočnosťou je však otázne, najmä vzhľadom na obvyklé meškania firmy.