Testovanie a nájazd tisícov kilometrov v reálnej prevádzke vždy sprevádza vývoj vozidla. V záverečných fázach už jazdia po bežných cestách autá, ktoré majú len pomerne ľahké maskovanie.
Práve také teraz budú k videniu na cestách okolo Mladej Boleslavi čoraz častejšie. Prototypy Škody Scala v priebehu vývoja už najazdili cez dva milióny kilometrov, veľkú časť z toho po českých cestách.
Sivý prototyp sa snažili vývojári zamaskovať tak, aby pripomínal odchádzajúci model Škoda Rapid, ktorý novinka v podobe modelu Scala nahradí. Fotky Michala Krahuleca zachytávajú predovšetkým zadné partie auta. Je na nich zreteľne viditeľný výrazný prelis pod oknom veka kufra.
Taktiež Scala, rovnako ako Rapid Spaceback, dostane do príplatkovej výbavy pretiahnuté sklo piatych dverí. Na špionážnych fotografiách je jasne viditeľné maskovanie svetiel, ktoré budú oveľa väčšie a viac členité. Majú pritom tvar bumerangu.
Veko kufra Scaly bude mať dva varianty spojlera nad zadným oknom (na fotkách je väčšie prevedenie z čierneho plastu, základom bude kratší vo farbe karosérie).
Na zadnej časti taktiež auto nebude mať "obálkovité" prelisy medzi koncovými svetlami a evidenčným číslom, tie má vyfotený prototyp falošné. Maskovanie tiež pridáva prelisy na bokoch, ktoré sériová podoba auta nemá.
Viac fotografií nájdete na českom portáli iDNES.cz.
Fotky prednej časti Scaly nie sú príliš ostré, zreteľná je však veľká kapota zasahujúca až do bokov nad nízke blatníky. Svetlá s linkou denného svietenia posunutou do hornej časti svetlometov sú osadené viac do bokov, takže auto opticky rozširujú.
Na snímkach je viditeľné ľahké maskovanie kapoty, ktorá je pretiahnutá viac dopredu a nadväzuje na roztiahnutú a prísne zvisle orientovanú masku chladiča.
Michael Krahulec auto stretol na hradeckej diaľnici D11 vo štvrtok 25. októbra v dopoludňajších hodinách. Maskovaný prototyp Škody Scala už redakcia iDNES.cz šoférovala, technické podrobnosti a prvé jazdné dojmy môžete nájsť TU.