Po niekoľkých únikoch sa automobilka z Mníchova rozhodla odtajniť a oficiálne predstaviť vylepšenú vlajkovú loď značky. Modernizovaná verzia BMW limuzíny radu 7 sa tak ukázala svetu a spolu s ňou prišli aj detailné informácie o zmenách. Nie je ich veľa, no nepochybne najväčšou je prepracovaná predná maska. Keď hovoríme o najväčšej zmene, myslíme tým skutočne najväčšiu.
Nový dizajn sa totiž spolieha na poriadne výrazné chrómové "ľadvinky", ktoré sme mohli prvýkrát vidieť už pri špičkovom obrom SUV X7 a sú oproti minulosti väčšia až o 40 percent.
Či už je to správny krok alebo nie, to necháme na posúdení každého z vás. Hodnotiť dizajnovú stránku je totiž pomerne subjektívne, každopádne nám by sa k modelu hodila mierne menšia maska. Okrem toho však vyzerá novinka vynikajúco a aj na tento detail si nepochybne zvykneme.
Kvalitnejšie a luxusnejšie
Stále platí, že BMW radu 7 bude k dispozícii v dvoch karosárskych verziách. Klasické meria na dĺžku 5 120 milimetrov, dlhšia limuzína pridá 140 milimetrov rázvoru a celková dĺžka narastie až na 5 260 milimetrov. Karosériu obohacujú ostrejšie linky či nižšie osadené základné adaptívne LED svetlá, ktoré môžete za príplatok vymeniť za svetlomety so špičkovým laserovým dosvitom na úrovni 560 metrov.
Prepracovaná bola i zadná časť. Obrysy zadného nárazníka sa inšpirovali tvarmi predných otvorov na nasávanie vzduchu, zapracované koncovky výfukov dostali väčšie chrómové rámiky a osadené boli tiež nové priestorovo stvárnené a o 35 milimetrov užšie zadné svetlá s červeno/čiernym povrchom.
Interiér obohacuje čalúnenie kožou Nappa s rozšíreným prešívaním, nové obklady interiéru z amerického duba a náladové prvky so vzhľadom z dymového skla. Kožou je čalúnený aj volant s upraveným rozmiestnením multifunkčných tlačidiel.
Štandardne dodávaný BMW Live Cockpit Professional s navigáciou obsahuje plne digitálnu 12,3-palcovú prístrojovú dosku a 10,25-palcovú stredovú obrazovku Control Display.
Nový ovládací systém BMW Operating System 7.0 umožňuje rýchly prístup k nastaveniam a funkciám, široké možnosti individuálneho nastavenia obrazoviek ako aj viac spôsobov ovládania cez dotykovú obrazovku, ovládač iDrive Controller, tlačidlá na volante, hlasové ovládanie a ovládanie gestami. Miesto na bezdrôtové nabíjanie smartfónov sa po novom premiestnilo pred držiaky nápojov.
Nechýba BMW Touch Command s aktualizovaným hardvérom aj softvérom, pričom systém zábavy pre zadné sedadlá dostal 10-palcovú full-HD dotykovú obrazovku a Blu-ray prehrávač.
Zlepšiť by sa mal tiež akustický komfort pri jazde. Podobne ako pri BMW radu 3, aj "sedmička" teraz dostáva digitálneho asistenta BMW Intelligent Personal Assistant s podporou hlasového ovládania.
Stále žije
Obavy sa nenaplnili a BMW ponecháva v ponuke vrcholný benzínový dvanásťvalec s objemom 6,6 litra a zvýšeným výkonom na 430 kW (585 koní).
Motorizácie dopĺňa nový 4,4-litrový osemvalec s výkonom 390 kW (530 koní) a naftové zastúpenie tvorí trojica trojlitrových radových šesťvalcov s výkonom 294 kW (400 koní), 235 kW (320 koní) alebo 195 kW (265 koní). Chýbať nebude ani plug-in hybridné prevedenie so špeciálne upraveným benzínovým šesťvalcom s celkovým výkonom na úrovni 290 kW (394 koní).
V štandarde získate adaptívne tlmiče a vzduchové odpruženie na oboch nápravách, za príplatok (okrem plug-in hybridnej verzie) si viete objednať aj integrálne aktívne riadenie s natáčaním zadných kolies a adaptívne stabilizátory Executive Drive Pro na oboch nápravách. Ďalší pokrok smerom k automatizovanej jazde prináša výnimočne široká ponuka asistenčných systémov vodiča.
Systém Driving Assistant Professional so systémom aktívneho riadenia a udržiavania v jazdnom pruhu a štandardne dodávaný Parkovací asistent teraz obsahuje aj Asistent pri cúvaní, ktorý si dokáže zapamätať posledných prejdených 50 metrov a samostatne do tejto vzdialenosti cúvať.