StoryEditor

Legendárne Mini už mini nebude. Dostane viac priestoru, sľubuje muž, ktorý ho oblečie​

26.12.2019, 10:50
Stretne sa Angličan, Nemec a Poliak ... nie, to nie je vtip. Britskú automobilovú legendu vlastnenú nemeckým koncernom oblieka poľský dizajnér.

Chcete lepší dôkaz, ako veľmi je dnešný svet globalizovaný? Thomas Peter Sycha, od tohtoročného júla šéfdizajnér exteriéru kultovej značky Mini, je bytostný autíčkarm píše iDNES.cz.

Celú kariéru prežil v BMW a Mini je jeho srdcovka. V Mníchove desiatky rokov usadený Poliak (ročník 1963) je typický miničkar: má takmer dva metre, to sa do pôvodného trojmetrového mini, ktoré má samozrejme doma, skvele hodí. Ako služobné auto má Mini Clubman S.

Autá chcel maľovať vždy, ale vyštudovať za automobilového stylistu v osemdesiatych rokoch v Poľsku nešlo, tak išiel na architektúru, po páde železnej opony okamžite zamieril na jednu z najvyhlásenejších dizajnérskych škôl v nemeckom Pforzheime. Mimochodom, na oboch univerzitách aj v dizajnštúdiu ho stále sprevádza ďalší poľský dizajnér Jacek Fröhlich, autor dizajnu BMW radu 5 predchádzajúcej generácie.

Sycha po ročnom angažmáne v štúdiu pracujúcom pre Mercedes nastúpil v roku 1992 do štúdia BMW a už mu zostal verný. Najprv bavoráky 19 rokov maľoval, z jeho skicára je napríklad BMW Z4 Coupé. Posledné skice, na ktorých pracoval, než prevzal viac manažérsku úlohu v dizajnštúdiu, bolo BMW X3.

Od roku 2012 viedol rôzne dizajnérske tímy v rámci značky, napríklad ten čo vytvoril trošku "funky" SUV X2. Tento rok v júli, v roku kedy Mini oslavuje šesťdesiatku, sa posunul do štúdia tejto ikonickej značky. Dostal tam na povel dizajnérov exteriérov.

Ako ste začínal?
Je to pre mňa práca snov. Študoval som architektúru a stále som pri tom maľoval autá a čítal o nich všetko, čo som zohnal. A stále som myslel na to, ako sa k nim dostať. Ale sami viete, aká bola vtedy v osemdesiatych rokoch situácia.

Takže si pamätáte dobu, kedy dizajnéri navrhovali autá rukami. Bez počítačov.
Pracujeme tak stále, stále skicujeme, aj keď máme počítače a tablety. Všetci si stále niečo skicujú do blokov, vlastne všade. A niektoré sú tak dobré, že sa potom použijú ako základ pre digitalizované obrazy. Photoshop je pre nás vlastne skôr peračník, s jeho pomocou vyfarbujeme, urýchli prácu. Samozrejme, mladí dizajnéri priamo maľujú na ta...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-01-02 13:35:00 - Feat.: - Title: Najkrajší „Číňan“ na Slovensku? Poznáme oficiálne ceny vlajkovej lode automobilky MG 02 - Modified: 2025-01-02 12:30:00 - Feat.: - Title: Slovenská vedkyňa v Kanade pre HN: Naša technológia dokáže vyčistiť špinavú vodu v Afrike aj v parížskej Seine 03 - Modified: 2025-01-02 11:01:51 - Feat.: - Title: Značka Proton je späť. Jej elektrická prvotina však vyzerá ako napodobenina Porsche 04 - Modified: 2025-01-01 16:02:51 - Feat.: - Title: Čínski výrobcovia elektromobilov v roku 2024 lámali rekordy 05 - Modified: 2025-01-01 13:00:00 - Feat.: - Title: 10-tisíc krokov denne je mýtus. Ľudia robia hlavne tieto chyby, varuje tréner o chudnutí po sviatkoch
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
02. január 2025 22:37