Akumulátory, zvyčajne osadené v samotnom podvozku e-áut, patria medzi vôbec najdrahšie časti súčasných elektromobilov a stoja spolu s elektrickým systémom či elektromotorom za vyššou kúpnou cenou plne elektrických vozidiel. Ich výrobu, použité materiály a vývoj je jednoducho potrbené zaplatiť. Aby však mohli zároveň efektívne pracovať a najmä podporovať rýchle nabíjanie, potrebujú taktiež dobre prepracovaný tepelný manažment.
To zaistí čo najlepší dojazd, ale aj to, že v zime sa batéria pred nabíjaním zahreje na ideálnu teplotu a v lete zase ochladí, aby bolo možné využívať plný výkon nabíjania čo najskôr a najdlhšie. Tým sa skracuje čas strávený na nabíjacej stanici a vo výsledku tiež spokojnosť zákazníkov – aj vás predsa poteší, keď na nabíjačke strávite 30 minut, namiesto viac ako hodiny.
Podporu výkonného nabíjania, konkrétne až do 130 kW, podporuje napríklad i obľúbená Škoda Enyaq z produkcie mladoboleslavskej automobilky. A práve dodávky batérií pre plne elektrické modely českej značky, ktoré stoja na modulárnej podvozkovej platforme MEB, budú odteraz rýchlejšie a komfortnejšie.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 68% na dočítanie.
Zostáva vám 68% na dočítanie.