Ak sa spomínajú športové legendy, patrí medzi ne nepochybne aj BMW M3, ktoré už v roku 1985 začalo vtedajšou horúcou novinkou M3 (E30) písať históriu dodnes veľmi úspešného modelového radu a vytvorila taktiež istý „kult“ okolo tohto typu.
Pribúdali generácie a tá najnovšia aj v súčasnosti udáva smer či vracia samotných vodičov do dôb minulých. Rozhodne nie strohou výbavou, priplatiť si totiž viete za skutočne luxusné prevedenia, ale práve jazdnými vlastnosťami s možnosťou pohonu výhradne zadných kolies alebo osadenia manuálnej prevodovky.
Pohon je prakticky zdieľaný aj s dvojdverovým variantom menom M4, no komu by po stránke praktickosti sedan M3 nestačil, môže začať poškuľovať po čerstvo predstavenej novinke z dielne BMW a divízie M. Svetu sa totiž predviedol dlho očakávaný variant kombi ostrého typu M3. Ide v zásade o prvý počin svojho druhu, ktorý mníchovská automobilka vyrobila.
Jedinečný koncept v ponuke
Zástup ostrých modelov v portfóliu značky BMW je masívny, no žiadny z modelových radov nedisponuje a nedisponoval vo svojej top motorizácii „úžitkovo“ orientovanou verziou kombi. Teda presnejšie Touring, ako tieto typy karosérie výrobca v komunikácii označuje. Novinka doplní karosárske verzie Sedan, Coupé a Cabrio radu M3/M4 o verziu Touring a to presne počas osláv 50. výročia divízie BMW M.
Ak sa bližšie pozrieme na rozmery modelu, zásadné zmeny voči sedanu nenájdeme. Na dĺžku meria totožných 4 794 milimetrov, na šírku 1 903 milimetrov a na výšku 1 436 milimetrov, čo je jediný parameter, kde kombík získal tri milimetre k dobru. Okrem toho zostal zachovaný aj rázvor kolies, ktorý disponuje 2 857 milimetrami.
Zostáva vám 74% na dočítanie.