Thomas Schäfer previedol Škodu náročným obdobím covidu so všetkými súvisiacimi problémami. Jeho prvou úlohou v Mladej Boleslavi bolo predstavenie elektrickej Škody Enyaq svetu. Na čele českej značky sa prejavil ako charizmatický vodca.
Čoskoro ho teda povolali do Wolfsburgu, kde od vlaňajšieho júla vedie značku Volkswagen. Bol menovaný tiež predsedom dozornej rady Škody Auto a je tiež členom predstavenstva celého koncernu VW. V gescii má takzvané objemové značky skupiny – okrem Volkswagenu aj Škodu a Seat s Cuprou. Na aktuálne témy odpovedal v exkluzívnom rozhovore pre iDNES.cz.
Aktuálne prechádza koncern zložitým obdobím...
Áno, naozaj. Deje sa veľa vecí naraz. Za normálnych okolností máme naplánovaný každý rok, fixný plán na päť rokov dopredu a výhľad na dekádu. A teraz? Musíme počítať so všetkým, volatilita sa zdá byť novým normálom. Zároveň sa spoločnosť mení rýchlym tempom: Stále pracujeme so spaľovacími motormi, potom s elektromobilmi, plus továrne na batérie, hľadáme suroviny, softvér…
Na ako dlho dopredu teda teraz môžete reálne plánovať?
Naša dlhodobá stratégia na rok 2030 stále platí. Vykonali sme aktualizáciu, ale operačný rámec je stále rovnaký. Kľúčové sú však flexibilita a rýchlosť. Naučili sme sa v prípade potreby plány rýchlo a dôkladne upraviť. Dobrou správou je, že v rámci Brand Group Volume existuje veľmi dobrá spolupráca. Delíme sa o náklady, rozdeľujeme úlohy. Myslenie je správne: Spoločne sme silní!
Aké sú najzložitejšie témy v tomto plánovaní?
Predovšetkým Euro 7. Presnejšie konečné stanovisko Európskej komisie k nemu a kedy budeme s konečnou platnosťou vedieť načasovanie a definitívnu podobu. Tým druhým je dostupnosť batérií a začatie výroby a s tým súvisiaca dostupnosť materiálov na ich výrobu. Aby sa naplno rozbehol prechod k elektromobilite. Zvyšok je riešenie portfólia, načasovanie uvedenia modelov na trh.
Zostáva vám 82% na dočítanie.