„Európska únia by sa mala už budúci rok rozhodnúť, či prehodnotiť reguláciu, ktorá od roku 2035 fakticky zakáže predaj nových benzínových a naftových áut,“ vyhlásil taliansky minister priemyslu Adolfo Urso na obchodnom fóre TEHA v Cernobbiu. Dodal, že priebežné hodnotenie pokroku pri plnení nových pravidiel, ktoré má podľa aktuálnych plánov prebehnúť v roku 2026, by sa namiesto toho malo uskutočniť na začiatku budúceho roka, píše iDNES.cz.
„Myslím, že toto by mala byť prvá otázka, ktorou sa má nová Európska komisia zaoberať, pretože spoločnosti a pracovníci potrebujú mať jasno,“ dodal Urso. „V neistej situácii, ktorá ovplyvňuje nemecký automobilový priemysel, je potrebné objasnenie, aby sa európsky priemysel nezrútil,“ povedal Urso v Cernobbiu. „Európa potrebuje pragmatickú víziu, ideologická vízia zlyhala. Musíme si to priznať,“ dodal.
Európska únia teraz vyžaduje, aby nové autá predané po roku 2035 mali nulové emisie uhlíka, čo znemožní predaj nových vozidiel na fosílne palivá. Taliansky postoj nie je zďaleka nový, pripomína Bloomberg. Vládna koaličná strana Liga vedená vicepremiérom Matteom Salvinim je pripravená navrhnúť legislatívu, ktorá by zaviazala vládu premiérky Giorgie Meloniovej na zrušenie zákazu.
Jej pravicová vláda chce presadiť, aby Európska komisia dala členským štátom väčšiu slobodu pri výbere technológie, ktorú preferujú, aby splnili dohodnuté ciele dekarbonizácie, a podporuje postupnejší odklon od technológie spaľovacích motorov. Vládni predstavitelia uviedli, že nie sú proti vývoju a výrobe elektrických vozidiel, ale že by mali byť súčasťou širšej plejády pohonov automobilov.
Plány sa musia zmeniť
„Zákaz nových automobilov so spaľovacím motorom v roku 2035 je absurdný a treba ho revidovať,“ povedal na rovnakej konferencii taliansky minister energetiky Gilberto Pichetto Fratin. Podľa neho je rozhodnutie EÚ diktované „ideologickou víziou“. „Plán sa musí zmeniť, aby odrážal rôzne trhové reality uprostred spomalenia európskeho automobilového priemyslu,“ dodal.
Zostáva vám 81% na dočítanie.