Audi svetu predstavilo úplne nový koncept elektrického športovo-úžitkového vozidla Q6 e-tron Quattro Redefined, ktorý vychádza z nedávno uvedeného SUV-kupé modelu Q6 e-tron Sportback. Audi Q6 e-tron (SUV i Sportback) sa stalo prvým elektromobilom značky na úplne novej 800 V platforme PPE (Premium Platform Electric), využívajúc 100 kWh batériu či bankové nabíjanie – nabíjanie dvoch rozdelených častí batérie súčasne.
Nemecká prémiová automobilka chce najnovším konceptom ukázať, čoho všetkého by mohlo byť moderné SUV z ich dielne schopné, spolu s čisto batériovou elektrickou technikou a spoľahlivým pohonom všetkých štyroch kolies. Výsledkom je doslova monštrum, ktoré je pripravené zvládať výzvy aj v tom najnáročnejšom teréne.
Pomôcť v tom majú nielen výrazné terénne pneumatiky Toyo Open Country M/T, ale taktiež výrazne zdvihnutá svetlá výška vozidla – konkrétne je o 160 milimetrov a o 250 milimetrov sa rozšíril taktiež rozchod kolies, čo vo výsledku prispieva aj k veľkolepému vzhľadu novinky. Samozrejmosťou sú tiež zásadne rozšírené blatníky, aby pokryli inak výrazne vystupujúce kolesá.
Model dostal taktiež dodatočné osvetlenie, zabudované do mierne prepracovaného nárazníka vpredu a zároveň boli ďalšie LED svetlomety integrované aj do osadenej strešnej „ohrádky“. Úpravou nárazníkov, mimo už spomínanej zväčšenej svetlej výšky, sa dosiahlo taktiež vylepšenie nájazdových uhlov vpredu i vzadu, pričom pribudli aj praktické odolné ťažné oká.
Novinka však neprináša zmeny iba pokiaľ ide o vizuálnu stránku. Zatiaľ čo bežné portálové nápravy umožňujú zvýšenie krútiaceho momentu na kolesách približne o 20 až 30 percent, koncept od Audi zvyšuje použitím jedinečných portálových náprav krútiaci moment na kolese až o 50 percent. To síce znižuje maximálnu rýchlosť vozidla na 175 km/h – čo je dostatočné pre off-roadový model – no umožňuje mu stúpať až do 45 stupňov.
Koncept dostal štyri portálové nápravy, ktoré boli vyvinuté od nuly a sú integrované do zostáv nábojov kolies na prednej a zadnej náprave. To si vyžiadalo čiastočné zmeny aj v oblasti článkov zavesenia. Portálové nápravy vo výsledku zvyšujú kombinovaný krútiaci moment na všetkých kolesách (10-sekundový vrchol) až na šialených 13 400 Nm, čo predstavuje celkové zvýšenie o 4 400 Nm voči sériovému elektromobilu.
O pohon sa mimochodom starajú dva elektromotory s kombinovaným výkonom na úrovni neskromných 380 kW, čo je rovnaká hodnota ako u silnejšej „civilnej“ verzie SQ6 e-tron. Offroadový koncept s označením Q6 e-tron Quattro Redefined bude možné vidieť v akcii už 1. februára 2025 na podujatí F.A.T. Ice Race, kde is odbije svetovú výstavnú premiéru.
„Model ukazuje potenciál, ktorý naša platforma pre všetky elektromobily už dnes má. Toto vozidlo si môže nárokovať novú pôdu. Tešíme sa na reakcie našich zákazníkov na toto vysoko emotívne auto,“ uviedol po prvej testovacej jazde generálny riaditeľ Audi Gernot Döllner. Či sa koncept dostane do výroby aspoň ako malosériová špecialita nie je zatiaľ jasné.