StoryEditor

Japonská značka potichu mení svoje logo. Nový „podpis“ však nepoužije iba na autách

02.10.2025, 15:00
  • Suzuki sa pridáva k početnému množstvu značiek, ktoré pristúpili k úprave svojho loga.
  • Dôvodom je najčastejšie zjednodušenie tvarov pre ľahšie využívanie aj v digitálnej forme.
  • Ako k zmene pristúpila svetoznáma automobilka a kde nájdeme nové prevedenie prvýkrát?

Suzuki patrí medzi výrobcov, ktorí si svoju vizuálnu identitu dlhé roky strážili. Charakteristické písmeno „S“ na maskách áut či nádržiach motoriek sa stalo synonymom spoľahlivosti a dostupnej mobility. Teraz však prichádza zlom. Japonská automobilka po 22 rokoch predstavila nový emblém, ktorý má lepšie zodpovedať digitálnej dobe a odrážať zmeny v jej filozofii.

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že rozdiel je len kozmetický. Základná podoba známeho „S“ totiž zostáva. Novinka sa však zbavila lesklého chrómového efektu a plastického 3D vzhľadu, ktorý dominoval doterajším modelom. Nahrádza ho minimalistická, plochšia verzia v striebornej úprave, ktorá pôsobí čistejšie a modernejšie. Zároveň ide o krok šetrnejší k životnému prostrediu, keďže výroba už nebude závislá od tradičného chrómovania.

image

Pôvodné logo značky Suzuki

FOTO: Netcarshow.com

Zachovanie proporcií je kľúčové – nové logo sa tak dá jednoducho nasadiť na existujúce miesta bez zásadných úprav konštrukcie. Tento prístup umožní postupnú zmenu, ktorá sa najprv ukáže na nových modeloch či konceptoch značky, pričom prvou príležitosťou bude blížiace sa podujatie Japan Mobility Show 2025, konajúce sa na prelome októbra a novembra tohto roka.

Zaujímavosťou je, že nový znak sa neobmedzí v súvislosti s použitím len na automobily výrobcu. Suzuki ho totiž začne používať aj na svojich motocykloch, čím vytvorí jednotnú vizuálnu identitu pre celé svoje portfólio. Ide o strategický krok, ktorý má posilniť rozpoznateľnosť značky v čase, keď sa hranice medzi jednotlivými segmentmi mobility postupne stierajú.

image

Tento detail si na novom SUV od BMW všimol málokto. Značka zmenila svoje logo

Spolu s novým logom predstavila automobilka aj firemné motto „By Your Side“, teda „Vo vašej blízkosti“ alebo presnejšie „Po vašom boku“. Heslo má symbolizovať snahu automobilky Suzuki byť súčasťou každodenného života zákazníkov a reagovať na ich meniace sa potreby. Ide o jasný signál, že značka nechce zostať len pri estetickej zmene, ale s modernizáciou loga posilniť aj svoju filozofiu a vzťah k samotným zákazníkom.

„Nové logo stelesňuje dlhoročný záväzok vytvárať hodnotné produkty so zameraním na zákazníka, ale aj naše odhodlanie prijímať nové výzvy,“ uviedol prezident spoločnosti Toshihiro Suzuki. „Pod heslom ‘By Your Side‘ budeme aj naďalej stáť po boku našich zákazníkov a prispievať k udržateľnejšej budúcnosti,“ dodal Suzuki.

image

Nové logo značky Suzuki

FOTO: Suzuki

Samozrejme, každá takáto zmena prináša riziká. Tradiční fanúšikovia môžu namietať, že jednoduchší dizajn stráca šarm pôvodného loga. Odborníci na dizajn však zdôrazňujú, že ide o prirodzený krok. V čase, keď značky komunikujú nielen na karosérii áut, ale aj v mobilných aplikáciách či online priestore, má prednosť logo, ktoré je čisté, ľahko škálovateľné a dobre čitateľné na displejoch.

Pre Suzuki je to teda viac než len nová grafika. Je to signál smerom k budúcnosti – k ére elektromobility, digitalizácie a udržateľnosti. A hoci sa lúči s lesklým chrómom, ikonické „S“ si zachováva svoju silu. Tentoraz však s jasným prísľubom, že bude stáť po boku zákazníkov aj v nasledujúcich desaťročiach.

image

Malé auto, veľké ambície: Drobec od Suzuki je najdostupnejšou štvorkolkou na trhu

01 - Modified: 2025-03-14 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Ešte úplne nevymreli: 10 najpredávanejších malých áut na Slovensku za rok 2024 02 - Modified: 2025-04-24 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Najmenej spoľahlivé autá: Tieto modely vás na ceste nechajú najčastejšie, ukazuje štúdia 03 - Modified: 2025-07-18 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Malé auto, veľké ambície: Drobec od Suzuki je najdostupnejšou štvorkolkou na trhu 04 - Modified: 2025-08-22 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Povinný systém dnešných áut, ktorý vodiči nenávidia. Ako funguje a prečo ho vypíname? 05 - Modified: 2025-02-05 10:00:00 - Feat.: 1 - Title: Predajne zobrali útokom: Suzuki vypredalo svoju praktickú novinku na 3,5 roka dopredu
01 - Modified: 2025-12-04 13:00:00 - Feat.: - Title: Päť hviezdičiek nie je samozrejmosť. Test bezpečnosti hodnotil aj čínske automobily 02 - Modified: 2025-12-04 10:06:50 - Feat.: - Title: Hyundai odhalil štýlovú novinku do mesta. Poteší výbavou, ale aj rozumnou cenou 03 - Modified: 2025-12-03 18:22:01 - Feat.: - Title: Dôvera zamestnancov Volkswagenu vo vedenie sa prepadla. Blumeho nový apel na efektivitu narazil na výhrady 04 - Modified: 2025-12-03 13:00:00 - Feat.: - Title: Kráľ sa vracia na scénu. Bestseller od Cupry sa dočká verzie s ikonickým motorom 05 - Modified: 2025-12-03 09:54:19 - Feat.: - Title: „Spaľováky“ môžu byť zachránené: Brusel chce prelomiť ich plánovaný zákaz predaja
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
04. december 2025 20:14