Jeden z najväčších predajcov automobilov v strednej a výhodnej Európe zverejnil zaujímavú štatistiku. Ide o nákupy jazdených vozidiel, pričom zameranie upriamila spoločnosť AAA Auto najmä na vek zákazníkov.
"Mladí vodiči si kupujú automobily s priemernou cenou 5 598 eur. Avšak čím sú starší, tým viac posudzujú automobil z viacerých pohľadov a viac do neho investujú. Zaobstarávajú si mladšie, dobre vybavené autá s priemernou cenou 7 480 eur a pozerajú aj na doplnkové bezpečnostné prvky,“ uviedla generálna riaditeľka medzinárodnej siete autocentier AAA Auto Karolína Topolová.
Zo štatistiky vyplýva, že vďaka dobrej ekonomickej situácii sú zákazníci do automobilu ochotní všeobecne viac investovať. Za posledných päť rokov totiž priemerná cena áut, ktoré si mladí "dovoľujú", vzrástla o 697 eur. Vo vekovej skupiny 45 až 54 rokov to bolo za rovnaké obdobie dokonca až o 1 184 eur viac.
Až 36 percent zákazníkov vo veku 35 až 44 rokov (tvoria viac ako štvrtinu zákazníkov) siaha po automobiloch vo verzii hatchback, 25 percent po verzii kombi a 15 percent po SUV modeloch. Aj napriek kríze a tlaku, medzi najobľúbenejšie patria naftové automobily (53 percent) a v 86 percentách s manuálnou prevodovkou.
Hoci zákazníci vo veku do 25 rokov tvoria iba 12 percent záujemcov, ich počet za posledných päť rokov stúpol o 17 percent. Najčastejšie siahajú po verzii automobilov hatchback (46 percent) a kombi (26 percent). Vzrástol aj záujem o obľúbené modely SUV, a to o 74 percent za posledných päť rokov. Obľúbená je manuálna prevodovka (90 percent) a taktiež dieselový motor (53 percent).