StoryEditor

Škoda zvoláva do servisov vyše pol milióna áut. Ešte vyšší počet ohlásilo i prémiové Audi

06.04.2023, 11:36
  • Zvolávacie akcie sú v dnešnej dobe mimoriadne komplikovaných áut celkom bežné. Je ich preto i výrazne viac, než tomu bolo pred niekoľkými rokmi až desaťročiami.
  • Niektoré druhy zvolávacích akcií však môžu byť mimoriadne dôležité a návštevu servisu by majitelia postihnutých áut nemali odkladať.
  • Podobne je tomu teraz, keď do servisov zvoláva stovky tisíc áut Škoda a ešte viac ich má smerovať do stredísk Audi. Problémom sú airbagy.

Automobily predstavujú možnosť, ako sa slobodne a komfortne presúvať medzi bodom A a B. Kúpa vozidla si však nevyžaduje len prvotnú kúpnu investíciu, ale taktiež pravidelné platenie údržby (kvapaliny, spotrebný materiál a podobne), paliva, poistenia, technickej a emisnej kontroly, poplatkov za využívanie diaľnic či servisných úkonov pri výskyte sa nejakej poruchy.

To všetko treba brať do úvahy ešte predtým, než si vozidlo vôbec kúpite a finančná náročnosť uvedených faktorov sa následne odvíja od konkrétneho modelu. Náklady na prevádzku najslabšieho radu ľudovej značky totiž budú samozrejme neporovnateľne menšie než u vrcholného zástupcu od prémiového výrobcu. Súčasťou automobilového sveta sú pritom i takzvané „zvolávacie akcie“, nie všetky chyby sa totiž podarí odhaliť včas a predtým ako automobil poputuje do predaja.

image

Nové auto za 10-tisíc eur je utópia. Aké máte možnosti, ak chcete lacné vozidlo bez návštevy bázarov?

A prečo je aktuálne vyššia miera rôznych zvolávacích akcií? Jednoduché – autá sú čoraz komplikovanejšie, ukrývajú v sebe obrovské množstvo technológií a vychytávok, čo do budúcnosti nepochybne zvyšuje riziko rôznych porúch. Je totiž jasné, že ak vo vozidle z obdobia roku 2000 nemáte takmer žiadne komplikované komfortné či bezpečnostné prvky, je oveľa menšia pravdepodobnosť, že sa objaví nejaký problém. Naopak u dnešných pretechnologizovaných kúskov je tá miera výrazne vyššia. Aktuálne rieši problémy Škoda Auto, podobne je na tom však aj koncernový súrodenec Audi.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 58% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-04-03 11:29:06 - Feat.: 1 - Title: V teréne bola neprekonateľná. Legendárna Praga V3S má 70 rokov, stále však ohromuje 02 - Modified: 2023-04-02 14:36:02 - Feat.: 1 - Title: Ústupky a desiatky tisíc eur sú nevyhnutnosť. Toto je 10 najlacnejších e-áut na Slovensku 03 - Modified: 2023-03-31 20:25:37 - Feat.: 1 - Title: Nové auto za 10-tisíc eur je utópia. Aké máte možnosti, ak chcete lacné vozidlo bez návštevy bázarov? 04 - Modified: 2023-03-31 11:35:00 - Feat.: 1 - Title: Testy v autoškolách sa od zajtra zmenia, budú ťažšie. Otesujte sa v ich zvládaní aj vy 05 - Modified: 2023-03-28 09:35:00 - Feat.: 1 - Title: Hroziť môže vážne poškodenie automobilu. Spoznáte významy kľúčových kontroliek? 06 - Modified: 2023-03-27 09:29:21 - Feat.: 1 - Title: Ďalšia kauza Dieselgate na obzore? Tri štvrtiny dieselov podvádzajú, tvrdí štúdia
01 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 02 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 03 - Modified: 2024-11-04 10:09:27 - Feat.: - Title: Nový konkurent Kie i českej Škody. Hyundai poodhalil svoje najväčšie elektrické SUV 04 - Modified: 2024-11-03 12:00:00 - Feat.: - Title: Najlacnejší elektromobil po radikálnych vylepšeniach: Má všetko, čo vlastne treba 05 - Modified: 2024-11-02 12:42:43 - Feat.: - Title: Pri nahrávaní diania z ciest na autokamery treba dodržiavať nariadenia GDPR
menuLevel = 2, menuRoute = auto/servis, menuAlias = servis, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
04. november 2024 19:06