V tomto prípade si za prvky „navyše“ priplatíte, avšak v základe tohto "krpca" môžete mať už za cenu približne osemtisíc eur. Je tak skvelou voľbou pre ľudí, ktorí si plánujú zadovážiť auto určené primárne na jazdu v meste. Ako druhé auto v rodine? Skvelá voľba.
Vzhľad
Kia sa celkovej veľkosti pri novej generácii Picanta veľmi nedotkla. Dĺžka 3 595 milimetrov zostala rovnaká, a tak s autom nebude problém parkovať naozaj takmer kdekoľvek. To som si niekoľkokrát mohol vyskúšať, hlavne v preplnenej Bratislave. Je kompaktné a príjemne obratné.
Rázvor sa zväčšil o 15 milimetrov na celkovú hodnotu 2 400 milimetrov. V Kii tak dosiahli väčší kabínový priestor pre posádku, rovnako však aj pre batožinu. Kufor má momentálne objem 255 litrov, no po sklopení zadných operadiel je k dispozícii až 1 010 litrov.
V našom prípade bol vďaka výbave GT Line celkový „look“ novinky ešte pestrejší a hlavne agresívnejší. Pribudli nielen prepracované nárazníky, ale aj väčšie 16-palcové hliníkové disky, LED zadné svetlomety a predné denné svietenie, hmlové svetlomety či chrómové doplnky. V zadnej časti nájdeme aj dvojitú koncovku výfuku, ktorá umocní športový dizajn auta.
Interiér
V rámci interiéru nájdeme hneď niekoľko „vychytávok“, ktoré zaručene potešia. Okrem toho, že sedíte v pohodlných kožených sedadlách, v strede palubnej dosky máte k dispozícii sedempalcový dotykový displej multimediálneho systému, spolu s navigáciou či zadnou parkovacou kamerou.
Tá má trochu nižšie rozlíšenie, no svoju úlohu splní. Pochvalu si rovnako zaslúži aj predná lakťová opierka, síce malá, ale je.
S výbavou sem prišli aj hliníkové pedále, automatická klimatizácia, vyhrievané predné sedadlá s volantom či kožou potiahnutá hlavica radiacej páky a volant. Ten je príjemný na dotyk a manévrovať s ním v mestskej premávke je zábava. Miesta je v prednej časti dostatok, horšie to môže byť vzadu, kde trochu nepohodlia zrejme pocítia vyšší ľudia.
Auto stvorené do mesta
Pod kapotou sa s výbavou GT Line môže ukrývať výhradne benzínový 1,2-litrový motor MPI s výkonom 62 kW – čiže 84 koní. Krútiaci moment má hodnotu 124 Nm pri 4 000 otáčkach za minútu. Výkonu je dostatok, no platí to hlavne v rámci mesta a okolitých okresných cestách.
Ak sa chystáte často jazdiť po diaľniciach, niežeby to Picanto nezvládlo, no oveľa lepšie sa cíti v uliciach veľkomiest. Pochvalu si zaslúži aj päťstupňová manuálna prevodovka, ktorá je tiež jedinou možnosťou pri zvolení najvyššej výbavy.
Príjemne prekvapila, pretože prevodové stupne ľahko zapadajú do dráh, stačí naozaj jemné postrčenie páky, radosť radiť. Okrem toho, podvozok je pomerne komfortný, no prednosť tu má rozhodne agilita auta. Spotreba sa na diaľnici pohybovala na úrovni 6,5 litra, v meste sa však do siedmich litrov dokážete pomerne ľahko zmestiť. Na cestách mimo miest sa dá dosiahnuť aj spotreba približne 5,1 „litra na sto“.
Bezpečnosť
Automobilka nezabudla ani na ochranu pasažierov. Okrem trojbodových pásov na všetkých sedadlách tu nájdete napríklad aj hlavové a kolenné airbagy. Tempomat, žiaľ, zvolenú rýchlosť neukazuje. Robí to len pri obmedzovači rýchlosti. Rovnako nechýbajú ani zadné parkovacie senzory či bezkľúčový štart vozidla. Pri strmých stúpaniach vám s rozbiehaním pomôže tiež asistent rozjazdu.
Záver
Týždeň s novou Kiou Picanto bol zábavný a ak niekto rozmýšľa nad kúpou auta na presuny hlavne po meste, toto je tá správna voľba. V základe stojí nové Picanto 8 640 eur, no pre tých náročnejších je tu testovaná výbava GT Line, ktorá toho ponúkne podstatne viac. Za auto v tom prípade zaplatíte 13 480 eur.
Celkovo ide o kompaktné vozidlo s príjemným interiérom a jazdnými vlastnosťami. Nevýhodou je len nižšie rozlíšenie parkovacej kamery a menej miesta na zadných sedadlách či v batožinovom priestore.
S tým však zrejme záujemcovia počítajú. Je to však hlavne svižné mestské auto, a tak mu tieto „drobnosti“ rozhodne dokážeme odpustiť.