V čase, keď trh zaplavujú novinky najrôznejších značiek ohromne často, je hľadanie bezkonkurenčného modelu veľmi ťažké, ba priam nemožné. Potom je tu však Suzuki s modelom Jimny, ktorý aj napriek svojim kompaktným rozmerom vytŕča z každého radu.
História modelu siaha až do roku 1970, keď sa predstavila vôbec prvá generácia, ktorá našla uplatnenie i v armádnych službách. Nasledovala druhá generácia, ktorá priniesla model na našom území známy skôr pod názvom Samurai.
Od roku 1998 potom vydržal v predaji s postupnými vylepšeniami tretí (predchádzajúci) model. Keďže sa pre neexistujúcu konkurenciu nemá Suzuki s Jimnym kam ponáhľať a minulá generácia sa stále predávala, uviedla očakávanú novinku až v roku 2018. Rozmerovo, ale taktiež charakterom, zostáva táto „krabica“ verná predchodcovi.
Na dĺžku je o 50 milimetrov kratšia, výška sa zväčšila o päť milimetrov a šírka narástla o 45 milimetrov. Svetlá výška stúpla na 210 milimetrov a rázvor zostal stále rovnako skromných 2 250 milimetrov. Práve takéto parametre však oceníte pri jazde v teréne, kde Suzuki Jimny jasne dominuje, no poďme na to pekne po poriadku.
Pritiahne pozornosť všetkých
Je asi len málo ľudí, ktorým by sa tento model nepáčil. Veď sa naň pozrite – je to také milé retro auto. Predné okrúhle svetlá odkazujúce na minulosť, hranatá vysoká karoséria, takmer kolmé čelné okno, šírku umocňujúce plastové lemovanie a kolesá obalené do úctyhodnej pneumatiky. Celé to zakončuje krikľavé lakovanie a nebudem...
Zostáva vám 85% na dočítanie.