Na začiatku si dovolíme povedať jeden predsudok. Zrejme nie je veľa žien, ktoré by išli do kolien z verzií „kombi“. Jednoducho, na prvú signálnu sústavu, tento typ áut nemusí najprv pôsobiť prvoplánovo príťažlivo. Je skôr rozvážne a dôstojné. Po týždni s kombíkom sme však boli skvele zohratá dvojka a auto malo pre nás neskutočný šmrnc.
Do redakcie sme dostali na týždeň nové BMW 330d Touring s pohonom všetkých štyroch kolies. Nebudeme klamať, pri prvom zoznamovaní sme si s rešpektom pozreli väčšie rozmery tohto auta. Skoro päť metrov na dĺžku rozhodne nepatrí k skladným autíčkam do mesta. Zobrali sme to však ako výzvu a vydali sme sa na prvú cestu.
Nižší posed nám tiež príliš veľa sebavedomia nedodal. Pohľad do spätného zrkadla skrz deliacu sieťku medzi kufrom a zadnými sedadlami pritom stále pripomínal, že sa vezieme v niečom väčšom. Po počiatočných kilometroch sme však cítili, že auto sa po ceste pohybovalo s elegantnou ľahkosťou a tuhšie baworácke riadenie sa postaralo o to, aby auto zatáčalo a pohybovalo sa so železnou presnosťou a maximálne rýchlou odozvou. S každým ďalším kilometrom sme si boli za volantom čoraz istejší.
Objemnejší veniec volantu, veľmi dobre sediaci podvozok a 265 slušných nemeckých koní – to všetko nejako začalo tvoriť maximálne príjemný celok. Z počiatočného stresu spojeného s parkovaním či cúvaním sa stala rutina a či už bolo treba zaparkovať pozdĺžne alebo na preplnenom parkovisku, všetko sa dalo zvládnuť s obratnosťou, akú majú o niečo menšie sedany.
Dizajn sme si zamilovali
Dojem z dizajnu sme mali celkovo veľmi dobrý. Ak ste fanúšikom zväčšených ladviniek, ktoré BMW začalo tlačiť do popredia nie len na svojich nových sedmičkových modeloch, potom s výzorom vozidla nebudete mať problém. Auto je inak pomerne konzervatívne...
Zostáva vám 85% na dočítanie.