Model BMW radu 8 si mnohí fanúšikovia automobilov pamätajú z 90. rokov, keď sa táto štýlovka vyrábala. Po ukončení produkcie v roku 1999 však upadla bez nástupcu do zabudnutia a dnes rezonuje najmä medzi zberateľmi, keďže sa radí k vyhľadávaným mladým veteránom so stále stúpajúcou cenou.
Takmer po dvoch dekádach sa však mníchovský výrobca vrátil k tomuto označeniu a priniesol na trh priamu náhradu za ukončený rad 6 práve s označením rad 8. Mnohým bolo už pri predstavení úvodnej verzie Coupé jasné, že časom ponuku doplnia aj ďalšie karosárske verzie po vzore „šestky“, a tak sa postupne dostal na trh rad 8 Convertible i GranCoupé. No a práve posledný, naozaj praktický štvordverový variant sme dostali do rúk.
Stredobod pozornosti
Je absolútne jedno, kam prídete. Ak sú tam živé bytosti, strhnete ich pozornosť priamo na seba. A nemusíte sa ani veľmi snažiť. Novinka GranCoupé je síce iba štylizovaný sedan, no v BMW to zvládli na jednotku s hviezdičkou. Už na pohľad je to vyvážené a veľmi atraktívne auto, ktoré bolo v našom prípade ešte zabalené do matnej sivomodrej farby s čiernymi 20-palcovými diskami kolies, spod ktorých vykúkali modré výkonné M brzdy.
Strecha sa smerom k zadnej časti zvažuje a je ukončená decentne zdvihnutou hranou, ešte umocňujúcou dynamický pocit z vozidla, či štvoricou elegantne ukrytých koncoviek výfuku v otvoroch nárazníka. Predná agresívna časť zaujme nielen výraznou maskou chladiča a športovým nárazníkom, ale i výk...
Zostáva vám 85% na dočítanie.