StoryEditor

Elektrické mestské žihadlo. Kompaktný Opel pribral, no dáva najväčší zmysel

28.10.2020, 13:05
Opel Corsa E je ako každý súčasný elektromobil výrazne drahšia než jej klasická verzia. Dokáže teda túto "prirážku" patrične obhájiť?

Malé autá to majú dnes ťažké. Prísne emisné regulácie tlačia ich ceny stále viac a viac nahor a pre automobilky začínajú byť stratové. Začína sa tak výrazná elektrifikácia, ktorá však tú cenu opäť len tlačí na vyššie hodnoty. Ak by sme však na Slovensku mali lepšie zvládnuté dotácie pre elektromobily, určite by ich kúpa nebol finančný nezmysel. Krásnym dôkazom je Opel Corsa e.

Na prvý pohľad by ste ani nespoznali, že je tento kompakt v niečom iný. Žiadna veľka zaslepená predná maska, ani divoké dizajnové výstrelky sa tu nekonajú. Corsu e spoznáte iba vďaka zeleným tabuľkám EČV, prípadne, ak sa pozriete pod auto.

Kompletnú videorecenziu si môžete prezrieť nižšie:

Tam vás okrem absentujúceho výfuku zaujme aj hladký podvozok, pre optimalizovanie aerodynamiky. Zmenenou sú aj špeciálne tvarované 17-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Čerešničkou alebo skôr višňou na torte dizajnu je potom atraktívna tmavočervená metalíza Peperoncino Red v kombinácii s čiernou strechou.

Hrozivý pohľad sa vám naskytne pri pohľade na váhu. Elektrická Corsa je takmer o pol tony ťažšia než klasická verzia (pohotovostná hmotnosť 1 530 kilogramov). Trakčný akumulátor s kapacitou 50 kWh je pri Corse e uložený pod prednými, zadnými sedadlami a čiastočne zasahuje aj do batožinového priestoru.

Elektromotor na predné kolesá posiela výkon 100 kW (136 koní) a krútiaci moment 260 Nm. Vďaka jeho okamžitej dostupnosti zrýchli auto na mestskú päťdesiatku za 2,8 sekundy, pričom na stovku je to za 8,1 sekundy. Toto svižné tempo je výborné pre mestskú premávku, len si treba dať pozor pri práci s plynom.

​Novinka totiž nemá problém namaľovať čiary aj na suchý asfalt. Výrobca sľubuje dojazd až 330 kilometrov, no po prevzatí počas chladného rána uvádzal pri plne nabitej batérii palubný počítač dojazd 270 kilometrov. Akčný rádius tak závisí aj od počasia. S dojazdom však do istej miery môže pomôcť režim Eco, ktorý na druhú stranu obmedzí komfort posádky.

Vo vnútri zaujme dvojica sedempalcových displejov. Ten stredový už poznáme, zaujímavý je digitálny prístrojový štít pred vodičom. Je typicky nemecký, jednoduchý a prehľadný. Corsa e poteší mnohých záujemcov aj skutočne bohatou základnou výbavou.

Výbava e-Elegance štartuje na sume 30 390 eur a dostanete v nej už tempomat, sledovanie pruhov a únavy vodiča, varovanie pred kolízou, front assist, rozpoznávanie značiek a mnoho ďalšieho. Jedným z hlavných príplatkov testovanej Corsa e sú v tomto prípade IntelliLux LED Matrix predné svetlomety.

Výsledná cena za testovaný kúsok je tak vo finále 35 260 eur, avšak po teste možno skonštatovať, že práve elektrická verzia modelu Corsa je zároveň aj tá najideálnejšia v ponuke. Viac podrobností nájdete vo video recenzii vyššie.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 16:27