StoryEditor

Rodinné MPV ešte nevymreli. Vyskúšali sme úspornú alternatívu dnešných SUV

23.12.2020, 13:10
Komfortné nastupovanie, elektrický pohon a benzín. Aký bol život s prémiovým rodinne zameraným plug-in hybridom BMW 225xe Active Tourer?

Zelené poznávacie značky sú na cestách celkom jasným znamením, že máte dočinenia s elektromobilom alebo autom s hybridným pohonom. V redakcii nám na test pristal presne takýto kúsok, teda plug-in hybridný model BMW 225xe Active Tourer. Len nedávno sme pritom testovali podobný model od konkurencie Mercedes-Benz A250e, u ktorého sa však náš bavorák mierne začervenal.

Prečo? To sa už dozviete v nasledujúcich riadkoch. Nezameniteľné črty BMW v podobe predných ľadviniek a tvarov by ste spoznali za každých okolností. I keď sú na súčasnú dobu už v skutočnosti pomerne malé, neprekážalo nám to a pekne zjemňovali prednú masku. Tá pôsobí o niečo menej drsne, ako jej noví kolegovia.

​Celý “nos” je zúžený, na čom má zásluhu aj tvar adaptívnych LED svetlometov. Na robustnosti autu pridávajú len mohutnejšie nasávače vzduchu v prednej spodnej časti. V rámci dizajnu je aj napriek tomu, že ide o rodinne zamerané auto, novinka skôr ostrejšie rezaná a skvele k vzhľadu ladili 18-palcové disky obuté runflatmi.

Tie síce neponúkali najvyšší komfort na našich cestách, no na pohľad vyzerali veľmi dobre. Otázka je, či uprednostňujete komfort alebo vizáž. Ak už ste mali dočinenia s touto značkou, viete, že v niektorých prípadoch naozaj pocítite profil krajiny. Reč je o typicky tuhšom mníchovskom podvozku.

Osobne sa nám však na aute najviac páčila iná vec. Je to jeho zvýšený posed, ktorý poskytuje maximálne komfortné nastupovanie i vystupovanie. Pri bežných sedanoch idete s váhou tela smerom k zemi, pri veľkých SUV doslova vystupujete nahor, no v tomto prípade je to mimoriadne pohodlný kompromis, pri ktorom sa len telom posuniete do strany.

Ak je pre vás dôležitý tento parameter, prípadne máte ťažkosti s chrbticou pri nastupovaní a vystupovaní do áut, 225xe by bol našou odpoveďou. A keď už sme pri pohodlí, spomenieme aj kufor, ktorý je tiež jemne zvýšený a pri nakladaní a vykladaní sa tak človek menej namáha. Je to spôsobené i druhým dnom....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-01-27 23:00:00 - Feat.: - Title: EÚ chystá zmeny: Bežný vodičák na ťažšie vozidlá a skúšky z autoškoly na simulátore 02 - Modified: 2023-01-27 12:25:00 - Feat.: - Title: Veľké displeje v autách budú do 10 rokov minulosť. Šéf BMW vraví, že už majú náhradu 03 - Modified: 2023-01-27 10:20:00 - Feat.: - Title: Slováci kritizujú nové EČV. Prepracovaný dizajn tabuliek má svoje dôvody, odkazujú autori 04 - Modified: 2023-01-26 10:18:43 - Feat.: - Title: Uznávaný slovenský dizajnér dostal vo Volkswagene novú funkciu. Kabaň nás významne ovplyvnil, znie z vedenia 05 - Modified: 2023-01-26 12:22:48 - Feat.: - Title: Postrach automobiliek je tu už 30 rokov. Najnovšia emisná norma pochová spaľovacie motory
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
28. január 2023 14:53