StoryEditor

Nová Fabia je výrazný drobec s dobrým vkusom. No s trochu výstrednejšou cenou

08.05.2022, 00:01
Nová Fabia v sebe ukrýva slušnú výbavu v podobe asistenčných systémov, Simply Clever riešení a nechýba jej ani naozaj veľká charizma.

Snáď sa iné autá neurazia, no model Fabia z mladoboleslavskej automobilky si dovolíme už nazývať ikonickým. Len máloktorý automobil sa totiž vryje do pamäti hoci aj menej znalých takým hrubým písmom, ako práve Fabia.

Od uvedenia na trh sa jej predalo vyše 4,5 milióna kusov, pričom jedným z najčastejších dôvodov na kúpu bol príjemný pomer ceny, úžitkovej hodnoty či nízkych prevádzkových nákladov.

Dnes, 23 rokov od premiéry prvej generácie sme mali možnosť vyskúšať nástupcu, teda štvrtú generáciu s označením Nová Škoda Fabia. Môže sa pochváliť dynamickým a emotívnym vzhľadom, pričom je po prvý raz postavená na koncernovej platforme MQB A0. Používateľa poteší aj mnoho asistenčných systémov a viacero Simply Clever riešení.

Dizajn nenechali na náhodu

Fabia na nás zapôsobila už na premiére. Zachováva si niečo z pôvodných škodovkárskych čŕt, no zároveň dizajnom vstúpila do 21. storočia. Má jemne agresívnejší vzhľad a po oblých krivkách prvej generácie už nie je ani stopa. Hrany a čisté línie ešte viac umocňujú ostro rezané svetlá či dizajn masky chladiča, kde veru majú svoje miesto len uhly. Ako celok sa nám táto Fabia veľmi páči, i keď ako vždy opakujeme - dizajn je otázkou vkusu.

​V novej verzii sa Fabia natiahla o 11 centimetrov a po prvý raz presiahla dĺžku štyroch metrov. Presnejšie má tak teraz takmer 4,11 metra. Autu sa tiež zväčšil rázvor o 94 milimetrov, pričom jeho aktuálna šírka je 1 780 milimetrov. Narástla teda v tomto smere o 48 milimetrov. Zároveň si však zachováva približnú hmotnosť predošlej generácie. 

Výsledkom kreativity dizajnérov je aj to, že na predných dverách sa nachádza malá dizajnová novinka. Línie karosérie na nich naznačujú charakteristický trojuholníkový tvar českej vlajky. Svetlá využívajú LED technológiu ako v rámci stretávačiek, tak aj v diaľkových, smerových svetlách a tiež pri svetlách na denné svietenie. Za príplatok je tu i Full LED variant, ktorý ponúka intenzívnejšie stretávacie a diaľkové svetlo a prisvecovanie v zákrutách či počas odbočovania.

Na želanie je tiež ponúkaný LED variant zadných svetiel s kryštalickými prvkami. Cestovanie v noci bolo veľmi príjemným zážitkom, svetlá poctivo vykrajovali okoloidúce autá na cestách, veľmi plynulo a pekne prepínali aj diaľkové svetlá a stretávacie svetlá....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
22. máj 2022 10:02