Mníchovský výrobca sa vyznačuje skutočne bohatým zastúpením naprieč rôznymi segmentmi. Nevynímajúc ani dnes extrémne populárne športovo-úžitkové vozidlá, ktorých ponuka je zložená hneď zo sedmičky modelov odlišných veľkostí či zamerania.
Kým člen rodiny s označením X7 je nepochybne najluxusnejší, najpriestrannejší a usadiť môže až sedem členov posádky, rad X2 je, naopak, najmenší, a to aj napriek tomu, že hierarchicky by podľa označenia mal byť veľkosťou nad súrodencom X1.
Dlhé roky však ideálnu strednú cestu v portfóliu predstavuje model X3, ktorý ponúka postačujúcu priestrannosť, dobré jazdné vlastnosti a veľkosťou nebude robiť pri parkovaní problémy ani menej skúseným.
Nám sa do rúk v uplynulých týždňoch dostala faceliftovaná verzia, keď výrobca jemne upravil vzhľad, rozloženie v kabíne a vo výsledku priniesol ešte lepšiu verziu príjemného univerzálu.
So šesťvalcom pod kapotou
V čase honu na emisie spaľovacích verzií áut a konvenčné motory, je nájdenie naftového agregátu pod kapotou testovaného vozidla tak trochu balzamom na dušu. Áno, ešte lepší by bol výkonný benzín, no BMW X3 xDrive30d sa vám v praxi aspoň odvďačí veľmi sympatickou spotrebou, ktorú v súčasnom období rekordných cien na čerpacích staniciach asi mnohí uvítajú.
A pritom novinke nie je cudzia ani ostrejšia jazda, čím zostáva mottu automobilky verná. Radosť z jazdy podporuje trojlitrový radový šesťvalec, ktorý disponuje výkonom na úrovni 286 koní a krútiaci moment siaha až na 650 Nm. Vďaka tomu sa na stovku dostanete za 5,7 sekundy. A to aj s hmotnosťou niečo málo nad dve tony.
Zostáva vám 85% na dočítanie.