Nemusíme chodiť okolo horúcej kaše - Škoda Fabia je na našom trhu dobre známym modelom a dlhé roky sa radí k vôbec najpredávanejším vozidlám, pričom ju len sporadicky v predajoch predbehne napríklad ešte o kus väčší kolega v podobe Octavie. Tento fakt potvrdzuje, že mnohým Slovákom jednoducho k spokojnosti stačí ponúkaná priestrannosť, praktickosť, kompaktné rozmery, rozmedzie motorizácií a stále veľmi priaznivá cenovka, ktorou sa Fabia dlhodobo vyznačuje.
Predchádzajúca tretia generácia ťahala v určitých smeroch voči svojim koncernovým konkurentom za kratší koniec, dôvodom bola použitá platforma. Posun oproti predchodcovi teraz konečne umožnilo využitie moderného podvozkového základu MQB-A0, ktorý inžinierom z automobilky umožnil aplikovať do novinky mnohé nové technické riešenia.
Okrem skvelých asistenčných systémov teda v poradí štvrtej generácii Fabie nájdeme aj o poznanie väčší vnútorný priestor, nafúknutý objem batožinového priestoru a celkovo lepšie jazdné vlastnosti či rozsiahlejšiu ponuku motorizácii. Fabia v novej generácii nebude obmedzovaná len na litrové benzínové trojvalce, neskôr sa má totiž do portfólia dostať aj štvorvalcový 1,5-litrový agregát s výkonom až 150 koní.
My sme v uplynulých dňoch absolvovali prvé zoznamovacie jazdy v okolí poľského Gdanska, kde sme sa pozreli na druhú najslabšiu motorizáciu 1.0 MPI vo výbave Ambition a taktiež na dvojicu 1.0 TSI motorov s manuálnou i automatickou prevodovkou DSG vo výbave Style. Aké sú prvé dojmy a kam sa Škoda so svojim bestsellerom reálne posunula?
Voľba do mesta alebo mimo neho?
Základným parametrov pri výbere motora novej Fabie by malo byť zameranie jazdy a plánovaná využiteľnosť auta. Budete sa primárne zdržiavať len v meste a hľadáte "nesmrteľný" agregát pre nenáročných, alebo máte v pláne využívať auto plnohodnotne aj mimo mesta ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.