Volkswagen, automobilkyPavol Funtál
Podľa odborníkov je návratnosť poskytnutých dotácií vysoká. Stačí, aby sa investor na našom trhu zdržal aspoň desať rokov.
Ak je skutočne automobilový priemysel hnacím motorom našej ekonomiky, tak vláda je rozhodne nohou, ktorá ho pri každej príležitosti nakopne do vyšších otáčok. A má na to dobré dôvody. Príkladom je Kia, ktorá si z rozpočtu dosiaľ vzala najviac. 230 vyčerpaných miliónov však nahradila viac ako 920 miliónmi eur odvedenými do spoločnej kasy. „Bez štátnych dotácií by Slovensko určite nemalo toľko spoločností z automobilového priemyslu. Návratnosť je vysoká v prípade, že dotovaná firma ostane v krajine v priemere dlhšie ako 10 rokov,“ konštatuje analytik spoločnosti Finlord Boris Tomčiak.
Významní subdodávatelia
Najnovšie sa na Slovensku rozhodli ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-08 23:00:00 - Feat.: - Title: Kia Sportage po veľkom facelifte. Upravený vzhľad dopĺňa nový automat i lepší interiér
02 - Modified: 2024-11-08 16:47:40 - Feat.: - Title: Vývoz našich áut do USA klesá. Európa sa obáva Trumpových ciel, dostane však výhodnejšie podmienky ako Čína
03 - Modified: 2024-11-08 14:39:00 - Feat.: - Title: Priemysel v septembri potiahli autá, nedarilo sa hutníkom, informujú analytici
04 - Modified: 2024-11-08 14:24:02 - Feat.: - Title: Šéf OFZ pre HN: Mnohé huty prežívajú vďaka predaju emisných povoleniek. Prejedajú si tak vlastnú budúcnosť
05 - Modified: 2024-11-08 08:43:14 - Feat.: - Title: Slovenský export naďalej brzdili autá. Import podporili dovezené energetické komodity