Volkswagen, automobilkyPavol Funtál
Podľa odborníkov je návratnosť poskytnutých dotácií vysoká. Stačí, aby sa investor na našom trhu zdržal aspoň desať rokov.
Ak je skutočne automobilový priemysel hnacím motorom našej ekonomiky, tak vláda je rozhodne nohou, ktorá ho pri každej príležitosti nakopne do vyšších otáčok. A má na to dobré dôvody. Príkladom je Kia, ktorá si z rozpočtu dosiaľ vzala najviac. 230 vyčerpaných miliónov však nahradila viac ako 920 miliónmi eur odvedenými do spoločnej kasy. „Bez štátnych dotácií by Slovensko určite nemalo toľko spoločností z automobilového priemyslu. Návratnosť je vysoká v prípade, že dotovaná firma ostane v krajine v priemere dlhšie ako 10 rokov,“ konštatuje analytik spoločnosti Finlord Boris Tomčiak.
Významní subdodávatelia
Najnovšie sa na Slovensku rozhodli ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-17 18:21:09 - Feat.: - Title: Taraba na Rade ministrov EÚ podporil automobilový priemysel, zúčastnil sa aj na stretnutí V4
02 - Modified: 2024-12-13 14:29:51 - Feat.: - Title: Budúcoročné ceny energií sú ďalší level vládnutia: varíme z hmloviny kyslý pokrm
03 - Modified: 2024-12-12 15:25:44 - Feat.: - Title: Optimizmus firiem mierne ochladol, v úvode roka budú v kurze najmä šoféri, skladníci či montážni pracovníci
04 - Modified: 2024-12-11 23:00:00 - Feat.: - Title: Uvidíme veľkú emisnú spiatočku? Po otrasoch na ňu tlačia vrcholní politici aj automobilky
05 - Modified: 2024-12-11 13:59:54 - Feat.: - Title: Čína plánuje stimulovať ekonomiku, markantne sa odchýli od tradičnej línie