Automobilky, výrobaPavol Funtál
StoryEditorCeny jazdeniek aj nových áut porastú. Nahor ich poženú čipy aj slabá ponuka
Pre odstavené výroby v minulom roku a nedostatok komponentov je na trhu akútny nedostatok áut. Vyrovnať misky váh potrvá aj roky, tvrdia odborníci.
Nové autá dražejú, čaká sa na ne a výrobcovia majú s ich doručovaním zákazníkom pre čipovú krízu a pandémiu problémy. A tie ojazdené trpia podobne. Výsledok je zrejmý. Zákazník si musí siahnuť čoraz hlbšie do vrecka, pričom má omnoho obmedzenejší výber ako v minulosti.
Tieto tvrdenia dokazujú aj najnovšie údaje siete AAA Auto, ktorá za tri kvartály predala v strednej Európe takmer 65-tisíc áut, z toho viac ako 12-tisíc na našom trhu. Podľa nej na Slovensku, v Česku a v Poľsku medziročne došlo k rapídnemu zníženiu objemu ojazdených vozidiel a k nemalému rastu ich cien.
„Na Slovensku sme zaznamenali druhý najväčší pokles ponuky, a to o 19 percent. Ceny na tomto trhu vzrástli o desať percent,“ konštatuje Petr Vaněček, prev...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-17 18:21:09 - Feat.: - Title: Taraba na Rade ministrov EÚ podporil automobilový priemysel, zúčastnil sa aj na stretnutí V4
02 - Modified: 2024-12-17 14:23:47 - Feat.: - Title: KVÍZ: Úspech alebo poriadne fiasko? V tomto teste sa zapotí aj „automobilový guru“
03 - Modified: 2024-12-12 15:25:44 - Feat.: - Title: Optimizmus firiem mierne ochladol, v úvode roka budú v kurze najmä šoféri, skladníci či montážni pracovníci
04 - Modified: 2024-12-10 11:04:30 - Feat.: - Title: Výroba áut na Slovensku čelí prekážke veľkosti Veľkej Taxisovej priekopy
05 - Modified: 2024-12-10 10:16:27 - Feat.: - Title: Načasovanie nemohlo byť horšie. Podnikatelia v Európe sú nervózni, kolaps kľúčových vlád pôsobí ako jed