Pre odstavené výroby v minulom roku a nedostatok komponentov je na trhu akútny nedostatok áut. Vyrovnať misky váh potrvá aj roky, tvrdia odborníci.
Nové autá dražejú, čaká sa na ne a výrobcovia majú s ich doručovaním zákazníkom pre čipovú krízu a pandémiu problémy. A tie ojazdené trpia podobne. Výsledok je zrejmý. Zákazník si musí siahnuť čoraz hlbšie do vrecka, pričom má omnoho obmedzenejší výber ako v minulosti.
Tieto tvrdenia dokazujú aj najnovšie údaje siete AAA Auto, ktorá za tri kvartály predala v strednej Európe takmer 65-tisíc áut, z toho viac ako 12-tisíc na našom trhu. Podľa nej na Slovensku, v Česku a v Poľsku medziročne došlo k rapídnemu zníženiu objemu ojazdených vozidiel a k nemalému rastu ich cien.
„Na Slovensku sme zaznamenali druhý najväčší pokles ponuky, a to o 19 percent. Ceny na tomto trhu vzrástli o desať percent,“ konštatuje Petr Vaněček, prev...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-19 23:00:00 - Feat.: - Title: Úpadok v Nemecku: Najbohatšie mestá Európy majú veľké problémy a musia škrtať rozpočty
02 - Modified: 2025-12-18 19:53:39 - Feat.: - Title: Taraba rokoval v Nemecku s vedením BMW o budúcnosti automobilového priemyslu
03 - Modified: 2025-12-17 15:05:17 - Feat.: - Title: Von der Leyenovej kategorické nie vystriedal ústup. Spaľováky zostanú aj po roku 2035 a v hre sú ďalšie zmeny
04 - Modified: 2025-12-15 13:13:34 - Feat.: - Title: Nemecké automobilky sú pod najväčším tlakom od finančnej krízy, extrémny prepad zaznamenal prevádzkový zisk
05 - Modified: 2025-12-12 12:05:10 - Feat.: - Title: Automobilky by platili za likvidáciu vrakov. EÚ predbežne dohodla nové pravidlá, týkajú sa aj ojazdených áut