Automobilky, výrobaPavol Funtál
StoryEditorCeny jazdeniek aj nových áut porastú. Nahor ich poženú čipy aj slabá ponuka
Pre odstavené výroby v minulom roku a nedostatok komponentov je na trhu akútny nedostatok áut. Vyrovnať misky váh potrvá aj roky, tvrdia odborníci.
Nové autá dražejú, čaká sa na ne a výrobcovia majú s ich doručovaním zákazníkom pre čipovú krízu a pandémiu problémy. A tie ojazdené trpia podobne. Výsledok je zrejmý. Zákazník si musí siahnuť čoraz hlbšie do vrecka, pričom má omnoho obmedzenejší výber ako v minulosti.
Tieto tvrdenia dokazujú aj najnovšie údaje siete AAA Auto, ktorá za tri kvartály predala v strednej Európe takmer 65-tisíc áut, z toho viac ako 12-tisíc na našom trhu. Podľa nej na Slovensku, v Česku a v Poľsku medziročne došlo k rapídnemu zníženiu objemu ojazdených vozidiel a k nemalému rastu ich cien.
„Na Slovensku sme zaznamenali druhý najväčší pokles ponuky, a to o 19 percent. Ceny na tomto trhu vzrástli o desať percent,“ konštatuje Petr Vaněček, prev...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-19 21:20:45 - Feat.: - Title: Šéf ruského Avtovazu očakáva v budúcom roku prudký pokles automobilového trhu v krajine
02 - Modified: 2024-11-15 19:22:00 - Feat.: - Title: Automobilky v USA vyzvali Trumpa, aby nezrušil daňové úľavy na elektromobily
03 - Modified: 2024-11-13 18:02:59 - Feat.: - Title: Nemecké automobilky stále trpia nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily
04 - Modified: 2024-11-12 10:00:00 - Feat.: - Title: Zákaz aj napriek snahe. Koniec spaľovacích motorov v EÚ platí, nastane od roku 2035
05 - Modified: 2024-11-08 16:47:40 - Feat.: - Title: Vývoz našich áut do USA klesá. Európa sa obáva Trumpových ciel, dostane však výhodnejšie podmienky ako Čína