Zvyšovanie miezd zamestnancom trnavskej automobilky nestačí. Odbory žiadajú viac.Peter Mayer
Francúzsky koncern dokázal zaplátať dieru po Trnavských automobilových závodoch. Aj keď sa výrobe darí, platmi za konkurenciou zaostáva.
Enormná nezamestnanosť, problémy nájsť si prácu a nedostatok financií v obehu. To boli problémy, ktoré trápili Trnavský kraj na prelome tisícročí. Každý piaty práceschopný človek bol doma a priemerný čas, kým si našiel prácu, presahoval 14 mesiacov. Región totiž ochromil koniec Trnavských automobilových závodov, dlhoročného hráča, ktorý vyrábal alebo sa podieľal na výrobe ikon ako Tatra, V3S či Škoda 1203. Firma v roku 1999 skončila v reštrukturalizácii. „Vo svojich najlepších rokoch zamestnávala do päťtisíc ľudí a po jej reštrukturalizácii vznikol veľký problém s nezamestnanosťou, a preto sme hľadali riešenie,“ potvrdil pre HN hovorca trnavského magistrátu Pavol Tomašov...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-29 15:40:52 - Feat.: - Title: Vyštudujú a do roka sú zamestnaní. Ktorí absolventi stredných škôl sú najviac žiadaní?
02 - Modified: 2024-11-28 23:00:00 - Feat.: - Title: „Detroit Európy“ má problém, píšu americké médiá o Slovensku. Trump zvýši tlak na náš Volkswagen aj Jaguar
03 - Modified: 2024-11-26 16:29:51 - Feat.: - Title: Za 10 rokov z trhu práce odíde 300-tisíc ľudí, pribudne rovnaký počet penzistov. Firmy apelujú na riešenia
04 - Modified: 2024-11-29 11:25:03 - Feat.: - Title: Slováci kvôli zmene DPH začali kupovať autá. Ktorým značkám sa aktuálne darí najviac?
05 - Modified: 2024-11-27 07:59:22 - Feat.: - Title: Peniaze na žiakov sú často rozdeľované nelogicky. Odborník hovorí, že inšpirovať by sme sa mohli v USA