StoryEditor

PSA regiónu pomohla, hrozil aj jej odchod

10.05.2018, 00:00
Francúzsky koncern dokázal zaplátať dieru po Trnavských automobilových závodoch. Aj keď sa výrobe darí, platmi za konkurenciou zaostáva.

Enormná nezamestnanosť, problémy nájsť si prácu a nedostatok financií v obehu. To boli problémy, ktoré trápili Trnavský kraj na prelome tisícročí. Každý piaty práceschopný človek bol doma a priemerný čas, kým si našiel prácu, presahoval 14 mesiacov. Región totiž ochromil koniec Trnavských automobilových závodov, dlhoročného hráča, ktorý vyrábal alebo sa podieľal na výrobe ikon ako Tatra, V3S či Škoda 1203. Firma v roku 1999 skončila v reštrukturalizácii. „Vo svojich najlepších rokoch zamestnávala do päťtisíc ľudí a po jej reštrukturalizácii vznikol veľký problém s nezamestnanosťou, a preto sme hľadali riešenie,“ potvrdil pre HN hovorca trnavského magistrátu Pavol Tomašov...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-26 23:00:00 - Feat.: - Title: Spodná voda, žaloba aj zbabraný megatender. Volvo v Košiciach napreduje podľa plánu, no veľká brzda je štát 02 - Modified: 2024-12-25 18:30:00 - Feat.: - Title: Ideme proti prúdu, štátna kasa sa môže opäť oprieť o automotive. To sa môže rýchlo zmeniť, varuje odborník 03 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Slovensko opakovane prepisovalo rekordy. Ktorým ľuďom firmy pridali najviac? Po vrecku sa buchol aj štát 04 - Modified: 2024-12-15 09:50:52 - Feat.: - Title: Fluktuantov ubúda. Ochota ľudí meniť prácu bola vlani najnižšia za posledných 15 rokov 05 - Modified: 2024-12-11 23:00:00 - Feat.: - Title: Uvidíme veľkú emisnú spiatočku? Po otrasoch na ňu tlačia vrcholní politici aj automobilky
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. december 2024 02:08