Zvyšovanie miezd zamestnancom trnavskej automobilky nestačí. Odbory žiadajú viac.Peter Mayer
Francúzsky koncern dokázal zaplátať dieru po Trnavských automobilových závodoch. Aj keď sa výrobe darí, platmi za konkurenciou zaostáva.
Enormná nezamestnanosť, problémy nájsť si prácu a nedostatok financií v obehu. To boli problémy, ktoré trápili Trnavský kraj na prelome tisícročí. Každý piaty práceschopný človek bol doma a priemerný čas, kým si našiel prácu, presahoval 14 mesiacov. Región totiž ochromil koniec Trnavských automobilových závodov, dlhoročného hráča, ktorý vyrábal alebo sa podieľal na výrobe ikon ako Tatra, V3S či Škoda 1203. Firma v roku 1999 skončila v reštrukturalizácii. „Vo svojich najlepších rokoch zamestnávala do päťtisíc ľudí a po jej reštrukturalizácii vznikol veľký problém s nezamestnanosťou, a preto sme hľadali riešenie,“ potvrdil pre HN hovorca trnavského magistrátu Pavol Tomašov...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-12 09:04:42 - Feat.: - Title: Mzdy Slovákov v októbri vo významných odvetviach preskočili infláciu, výnimkou boli len dva sektory
02 - Modified: 2025-12-10 18:32:52 - Feat.: - Title: Stiahli slovenský priemysel nadol zločinci za počítačmi? Automobilky hlásia veľký prepad, vinník je nejasný
03 - Modified: 2025-12-12 13:22:27 - Feat.: - Title: Krátky nádych slovenského priemyslu nemal dlhé trvanie. Októbrové čísla ukázali realitu v segmente
04 - Modified: 2025-12-08 23:00:00 - Feat.: - Title: Nitriansky Jaguar po masívnom útoku: Straty chce dohnať pracovnými sobotami, no v hre je aj iný scenár
05 - Modified: 2025-12-01 12:42:51 - Feat.: - Title: Tomáš ukázal výsledky svojho projektu. Z desaťtisícov ľudí sa v prvých mesiacoch zamestnali stovky