StoryEditorBrusel chce, aby sme e-autá kupovali vo veľkom. Trh sa bez dotácií nerozbehne, tvrdia odborníci
Na základe akčného plánu Fit For 55 by sme o osem rokov mali mať na našich cestách takmer 240-tisíc nízkoemisných vozidiel. Aktuálne je ich šesťtisíc.
Slovensko bude disponovať v roku 2019 takmer šiestimi tisíckami vozidiel s nízkoemisným pohonom, o rok neskôr to bude 10-tisíc a do roku 2025 raz toľko. To boli odvážne odhady rezortu hospodárstva v návrhu Akčného plánu rozvoja elektromobility na Slovensku pred tromi rokmi.
Realita je však úplne iná a zďaleka zaostáva za predikciami. Za posledných 12 mesiacov sa u nás totiž zaregistrovalo celkovo 2 271 nízkoemisných, teda elektrických a plug-in hybridných vozidiel. Celkovo ich je teraz na našich cestách šesťtisíc. To je problém, keďže sa od nášho trhu očakáva výrazne vyšší rast. „Patríme ku krajinám, ktoré nemajú žiadnu podporu nízkoemisných vozidiel. Aj to je dôvod, prečo obmena vozidlového parku žiadnym spôsobom nepostupuje. Naopak, dovážame k nám autá, ktoré už v mnohých európskych mestách nemôžu jazdiť,“ tvrdí...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-21 15:12:36 - Feat.: - Title: EÚ musí počkať na prvé kroky Trumpovej vlády, až tak prijímať opatrenia, tvrdí tajomník rezortu hospodárstva
02 - Modified: 2024-11-14 09:08:07 - Feat.: - Title: V Bruseli sa diskutovalo aj o konkurencieschopnosti slovenských farmárov
03 - Modified: 2024-11-13 15:29:46 - Feat.: - Title: Obranu Ukrajiny nemožno odkladať, treba rýchlo konať, vyhlásil šéf ukrajinskej diplomacie
04 - Modified: 2024-11-13 09:05:52 - Feat.: - Title: Blinken na návšteve v Bruseli diskutuje o ďalšej podpore pre Ukrajinu
05 - Modified: 2024-11-13 08:47:30 - Feat.: - Title: Automobilka Audi skončila s hľadaním investora, závod v Bruseli zatvorí