StoryEditorBrusel chce, aby sme e-autá kupovali vo veľkom. Trh sa bez dotácií nerozbehne, tvrdia odborníci
Na základe akčného plánu Fit For 55 by sme o osem rokov mali mať na našich cestách takmer 240-tisíc nízkoemisných vozidiel. Aktuálne je ich šesťtisíc.
Slovensko bude disponovať v roku 2019 takmer šiestimi tisíckami vozidiel s nízkoemisným pohonom, o rok neskôr to bude 10-tisíc a do roku 2025 raz toľko. To boli odvážne odhady rezortu hospodárstva v návrhu Akčného plánu rozvoja elektromobility na Slovensku pred tromi rokmi.
Realita je však úplne iná a zďaleka zaostáva za predikciami. Za posledných 12 mesiacov sa u nás totiž zaregistrovalo celkovo 2 271 nízkoemisných, teda elektrických a plug-in hybridných vozidiel. Celkovo ich je teraz na našich cestách šesťtisíc. To je problém, keďže sa od nášho trhu očakáva výrazne vyšší rast. „Patríme ku krajinám, ktoré nemajú žiadnu podporu nízkoemisných vozidiel. Aj to je dôvod, prečo obmena vozidlového parku žiadnym spôsobom nepostupuje. Naopak, dovážame k nám autá, ktoré už v mnohých európskych mestách nemôžu jazdiť,“ tvrdí...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-24 15:29:10 - Feat.: - Title: Odbyt Tesly v EÚ prudko padá, predaj klesol takmer o 40 percent. Dobieha ju čínsky výrobca BYD
02 - Modified: 2025-12-23 23:00:00 - Feat.: - Title: Čínske autá budú pre európske automobilky výzvou, nie katastrofou
03 - Modified: 2025-12-19 23:00:00 - Feat.: - Title: Nové zdanenie elektromobilov mení pravidlá. Majitelia majú platiť za najazdené kilometre
04 - Modified: 2025-12-18 23:00:00 - Feat.: - Title: Brusel chce zakázať etanol v dezinfekciách. Náhrada neexistuje, varujú nemocnice
05 - Modified: 2025-12-18 15:20:45 - Feat.: - Title: Počas summitu EÚ v Bruseli sa strhli vášnivé protesty: tisíce farmárov, horiace pneumatiky a rozbité okná