Na základe akčného plánu Fit For 55 by sme o osem rokov mali mať na našich cestách takmer 240-tisíc nízkoemisných vozidiel. Aktuálne je ich šesťtisíc.
Slovensko bude disponovať v roku 2019 takmer šiestimi tisíckami vozidiel s nízkoemisným pohonom, o rok neskôr to bude 10-tisíc a do roku 2025 raz toľko. To boli odvážne odhady rezortu hospodárstva v návrhu Akčného plánu rozvoja elektromobility na Slovensku pred tromi rokmi.
Realita je však úplne iná a zďaleka zaostáva za predikciami. Za posledných 12 mesiacov sa u nás totiž zaregistrovalo celkovo 2 271 nízkoemisných, teda elektrických a plug-in hybridných vozidiel. Celkovo ich je teraz na našich cestách šesťtisíc. To je problém, keďže sa od nášho trhu očakáva výrazne vyšší rast. „Patríme ku krajinám, ktoré nemajú žiadnu podporu nízkoemisných vozidiel. Aj to je dôvod, prečo obmena vozidlového parku žiadnym spôsobom nepostupuje. Naopak, dovážame k nám autá, ktoré už v mnohých európskych mestách nemôžu jazdiť,“ tvrdí...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Top model z Bruselu mieri namiesto Bratislavy do Mexika. Výhodou sú nižšie výrobné náklady aj blízkosť USA
02 - Modified: 2024-11-04 15:47:43 - Feat.: - Title: Kandidát na eurokomisára Šefčovič čelil v Bruseli sérii otázok o obchode, ekonomike a transparentnosti
03 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil
04 - Modified: 2024-11-03 14:16:01 - Feat.: - Title: Česko a Taliansko vyzvú Úniu na odklad pokút za slabý predaj elektromobilov
05 - Modified: 2024-10-31 10:33:22 - Feat.: - Title: Slovensko bude rokovať s Bruselom o opravách Správy o stave právneho štátu