StoryEditor

Nakupujeme čoraz viac „slovenské“

13.06.2019, 00:00
Podiel domácich produktov už druhý rok za sebou mierne stúpa. Oproti iným krajinám však zostáva nízky.

V obchodoch si môžeme vyberať čoraz z väčšieho počtu slovenských potravín. Dokazujú to výsledky najnovšieho prieskumu Potravinárskej komory Slovenska, podľa ktorých podiel domácich výrobkov v našich reťazcoch dosiahol 38,6 percenta.


Čo presne toto číslo znamená? V roku 2011 boli slovenské a zahraničné výrobky zastúpené v pomere 50 na 50. Postupne sa však slovenské produkty z pultov vytrácali. Takto to pokračovalo až do roku 2017, keď bol zaznamenaný najnižší podiel domácich produktov v našich obchodoch, a to 37,2 percenta. Vlani sme sa však odrazili od dna a podiel domácich výrobkov nepatrne stúpol....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 11:44:06 - Feat.: - Title: Nezneužijeme pokles DPH, sľubuje poľnohospodárska a potravinárska komora po rokovaní s Ficom 02 - Modified: 2024-12-16 14:43:28 - Feat.: - Title: Lidl, Tesco, Billa a Kaufland. Pozrite sa, ako budú veľké reťazce otvorené od Vianoc do Silvestra 03 - Modified: 2024-12-16 13:50:38 - Feat.: - Title: Biedronka robí zmenu na poslednú chvíľu. Otvorenie predajní na Slovensku sa odkladá 04 - Modified: 2024-12-13 17:11:56 - Feat.: - Title: Prezident podpísal zákon na zriadenie webu na porovnávanie cien potravín, má byť opatrením proti inflácii 05 - Modified: 2024-12-13 16:48:27 - Feat.: - Title: Prezident podpísal novelu zákona o DPH, zahŕňa aj nižšiu sadzbu na bezlepkové potraviny. Čo sa zmení?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. december 2024 21:46